شناسهٔ خبر: 59320680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر شبکه بهداشت و درمان:

هشت پایگاه اورژانس در قشم به مسافران نوروزی خدمات ارایه می دهند

قشم - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: هشت پایگاه فوریت های پزشکی ۱۱۵ شامل (۲ پایگاه شهری و ۶ پایگاه جاده ای) به صورت شبانه روزی در این جزیره به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی ارایه می کنند.

صاحب‌خبر -

یاسر مرادی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده ۲ پایگاه شهری در (شهر قشم به صورت موقت و مختص ایام نوروز) ۶ پایگاه جاده ای در شهرهای درگهان، سوزا، طبل، لافت و روستای دولاب به علاوه یک فروند شناور اورژانس دریایی آماده خدمت رسانی به قشم وندان و مسافران نوروزی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد تکنسین اورژانس ۱۱۵ در این طرح مشارکت دارند، افزود: در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ اورژانس ۱۱۵ در جزیره قشم از توان عملیاتی و میدانی ۳۵ کاردان و کارشناس (فوریت های پزشکی، هوش بری، پرستار و ۲ ناخدای شناور اورژانس دریایی) استفاده خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم ادامه داد: با جانمایی های که انجام شده محل استقرار این تکنسین های اورژانس ۱۱۵ در پایگاه شهری قشم، محل های پر رفت و آمد شهر قشم، سیتی سنتر و چهار راه پردیس، اسکله لافت، شهر سوزا، جزایر ناز و بازار درگهان است.

مرادی توضیح داد: با توجه به حجم عظیم مهمانان نوروزی ورودی به جزیره قشم، کشیک های بیمارستانی نیز به صورت فعال و ۲۴ ساعته آماده ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مسافرین و گردشگران فصل بهار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که در اجرای طرح ملی امداد نوروزی اورژانس ۱۱۵ در قشم چند دستگاه آمبولانس، بالگرد امدادی، دستگاه اتوبوس آمبولانس به‌ کارگیری می شوند و چند ایستگاه سلامت در آماده باش کامل قرار خواهند داشت، اضافه کرد: هشت دستگاه آمبولانس به همراه بالگرد مستقر در اورژانس بندرعباس خدمات رسانی جزیره قشم در مواقع ضروری را انجام خواهند داد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس (سازمان منطقه آزاد قشم) در مواقع بحرانی به عنوان پشتیبان عمل خواهد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام کرد: همچنین ۲ فروند شناور اورژانس دریایی (سفیر سلامت قشم) و (امید سلامت هرمز) جزیره قشم، هنگام، لارک و هرمز را پوشش امدادی و اورژانسی خواهند داد.

وی تصریح کرد: ‌آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ در جزیره قشم از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پایگاه های یادشده به صورت پر رنگ به منظور اطلاع رسانی و سرعت دهی در امر امداد رسانی و افزایش امنیت خاطر مسافرین نوروزی ورودی به جزیره زیبای قشم مستقر خواهند بود.

به گزارش ایرنا، ارایه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و ماموریت‌های اصلی اورژانس ۱۱۵ است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌ های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌ های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌ های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌ های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما