شناسهٔ خبر: 59320642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کمیته فرهنگی ستاد سفر:

محور جشن‌های نوروزی در اصفهان «ارتقای نشاط و همبستگی اجتماعی» است

اصفهان - ایرنا - رییس کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: «ارتقای نشاط و همبستگی اجتماعی» محور اصلی برگزاری جشن آغاز سال ۱۴۰۲ در اصفهان با هدف حفظ کارکردهای مثبت فرهنگی و جامعه‌شناختی نوروز است.

صاحب‌خبر -

سعید امامی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به کارکردها و ظرفیت های بالقوه اجتماعی نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: این دو آیین کهن و ارزشمند ایران از لحاظ کارکرد مردم شناختی آثار مثبت فرهنگی و مذهبی برای جوامع ایرانی در دوره های مختلف تاریخی بدنبال داشته است.

وی افزود: نوروز باستانی و ماه مبارک رمضان نمود تاریخ، تمدن و فرهنگ کشور و چکیده ای بی بدیل از آیین‌ها، آداب و رسوم مختلف است.

امامی گفت: با توجه به جایگاه این آیین ها در باور و اندیشه مردم برگزاری پُرشور و پُر رنگ آنها بیش از گذشته می‌تواند کشور را در برابر بسیاری از هجمه‌های فرهنگی ایمن سازد و هویت اسلامی و ایرانی را در نسل جوان تقویت کند.

رییس کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: شهرداری اصفهان در تقارن نوروز و ماه مبارک در سال ۱۴۰۲، رویدادهای فرهنگی، مذهبی و هنری را با رویکرد تخصصی و بر اساس جامعه هدف و گروه‌های سنی مختلف برای گردشگران به‌ویژه شهروندان اصفهان در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در این رویدادهای شاد و مهیج که شامل تفریح، بازی و سرگرمی است تلاش شده تا تفاوت در سلیقه و نیاز مخاطبان و گردشگران در نظر گرفته شود.

امامی اضافه کرد: از رویدادهای شاخص که کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز برنامه‌ریزی کرده ویژه‌برنامه تحویل سال ۱۴۰۲ با عنوان «هم‌اکنون» در پُل خواجو و گلستان شهدا است که از ساعت ۲۰ شامگاه دوشنبه ۲۹ اسفند تا ۲ بامداد یک فروردین با هدف ارتقای نشاط و همبستگی اجتماعی اجرا می شود.

رییس کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در محل پل خواجو با مجری گری "نیما کرمی" و "حمید مرادی" علاوه بر اجرای زنده "سینا شعبانخانی" خواننده نام آشنای کشور، موسیقی محلی خطه شمال، آذری، بوشهری و خراسان جنوبی نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه "سید مهدی تحویلدار" نیز مجری برنامه «هم‌اکنون» در گلستان شهدا با برنامه‌های متنوع از جمله شعرخوانی و تواشیح است، افزود: در حاشیه این برنامه ۱۲ تابلوی خطاطی از سوی هنرمندان ترسیم می شود و سپس شهرداری اصفهان آنها را به ۱۲ مادر شهید اهدا می کند.

امامی خاطر نشان کرد: پخش زنده دعای تحویل سال در گلستان شهدای اصفهان نیز از دیگر برنامه ها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ ساعت ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد روز سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ هجری شمسی، مطابق ۲۸ شعبان ۱۴۴۴ هجری قمری و ۲۱ مارس ۲۰۲۳ میلادی است؛ به عبارتی لحظه تحویل سال نو ۶ دقیقه مانده به ساعت یک بامداد است.

شعار ستاد خدمات سفر شهر اصفهان‌ با ۱۵ کمیته در نوروز ۱۴۰۲ «شهر رمضان، شهر زندگی» انتخاب شده است.

ظرفیت اقامت گردشگران نوروزی سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان تا حدود یکصد هزار نفر در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است.

نظر شما