شناسهٔ خبر: 59320640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه تن مواد غذایی فاسد در نیشابور معدوم شد

مشهد- ایرنا- مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد: سه تن مواد غذایی فاسد، غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته از مراکز تولید، عرضه و توزیع یی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در قالب طرح سلامت نوروزی کشف و معدوم شد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل آهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت که در قالب این برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی و کنترل عوامل محیطی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آب و غذا در تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح روز گذشته هزار و ۳۶۴ مورد بازدید توسط ۳۵ گروه بازرسی با حضور ۴۰ کارشناس بهداشت محیط از مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت نیشابور گفت: در این بازدیدها ۴۶ متخلف از قوانین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و پنج واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

آهی افزود: کنترل مسائل ایمنی در پمپ بنزین‌ها، پاساژها، بانک‌ها و پایانه‌های مسافربری به ویژه در خصوص نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر فعالیت‌های طرح سلامت نوروزی به شمار می رود و از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را با شماره ۱۹۰ در میان بگذارند.

شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما