شناسهٔ خبر: 59320615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیسی در مراسم افتتاح بخش نخست فاز ۲ پالایشگاه آبادان:

پالایشگاه آبادان نمونه بارز ما می‌توانیم است/ گروه نفت امسال در رشد اقتصادی ۱۵ درصد سهم داشته است

رئیس جمهور گفت: امروز پالایشگاه آبادان جلوه ارزشمندی از ما می‌توانیم و ما می‌خواهیم است که موجب اشتغال برای هفت هزار نفر بطور مستقیم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از گام دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تحقق شعار امسال افزود: تولید کشور امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است که این رشد برای عده ای غیرقابل تصور بود.

وی ادامه داد: ایجاد هفت هزار اشتغال مستقیم و ۱۵ هزار اشتغال غیرمستقیم در این پالایشگاه رقم خورد که اجرایی چنین کارهایی باید در خوزستان همچنان ادامه یابد.

آیت الله رئیسی با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت گفت: روز ملی شدن صنعت نفت، روزی تریاریخی است که در آن دست بیگانگان از صنعت نفت قطع شد و با اخراج نیروهای انگلیس صنعت نفت در ایران ملی شد.

آمریکایی ها نگاه تحقیرآمیز به ملت ها را تغییر دهد
رئیس جمهور با اشاره به ادعای یکی از مستشاران انگلیسی مبنی بر ناتوانی ایران در اداره پالایشگاه ها پس از ملی شدن صنعت نفت گفت: یکی از این نیروهای انگلیسی گفته بود که از ایران می رویم اما ایرانی ها توان پالایش و استخراج نفت را نخواهند داشت ولی ایرانی های ثابت کردند که توان این کار را دارند.

وی ادامه داد: تصور ۵۰ ساله انگلیسی ها و آمریکایی ها این است که توانایی و دانش متعلق به آنهاست و همواره این تصور را نسبت به ملت های دیگر دارند که به همین دلیل با آنها تحقیرانه برخورد می کنند و نمی خواهند باورکنند دیگران هم می دانند و هم می‌توانند.

آیت الله رییسی، پترو پالایشگاه آبادان را جلوه ارزشمندی از ما می توانیم دانست و گفت: این پالایشگاه جلوه ما می خواهیم، ما می دانیم و ما می توانیم و جلوه خواستن، دانستن و توانستند است.

وی افزود: چیزی که امروز در آبادان رقم خورده است ایجاد پالایشگاه دومی همچون پالایشگاه آبادان نامدار گذشته است که به دست مشاوران، مدیران و کارشناسان و کارگران غیور در آبادان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تکمیل ۳۴ درصد این پالایشگاه در ۲۰ ماه دولت سیزدهم رکوردی در کار جهادی وزارت نفت است که باید این میراث به دست کارکنان وزارت نفت ادامه یابد.

رئیس جمهو، جلوگیری از خام فروشی را از جمله دستاوردهای بهره برداری از این پالایشگاه دانست و افزود: با بهره برداری از این پالایشگاه چهار میلیون لیتر بنزین و پنج میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت کشور افزوده شد.

آیت الله رئیسی سرعت بخشی به آغاز عملیات اجرایی فاز سوم این پالایشگاه را مورد تاکید قرار گرفت و گفت: بیش از ۱۰۰ پیمانکار و مشاور و هفت هزار کارگر و کارشناس در این پالایشگاه مشغول فعالیت هستند و این کارگران با پایان احداث این فاز نگرانی هایی دارد اما با آغاز فاز سوم این پالایشگاه، نیروها بکارگیری می شوند و نگرانی ها رفع خواهد شد.

ایران آمادگی صدور توانمندی های فنی و مهندسی به سایر کشورها را دارد

وی با بیان اینکه بهره برداری از این طرح پیام‌آور امیدواری و توانمندی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در صنعت نفت آمریکای لاتین و ونزوئلا که با خروج آمریکا دچار مشکل جدی شده بود موفقیت های چشمگیری در حوزه فنی و مهندسی را به ثبت رسانده است.

رییس جمهور ادامه داد: صنعت نفت ایران امروز به بلوغ و توانمندی در دانش و توانمندی فنی رسیده است که می تواند به عنوان نیروی کارآمد در داخل و خارج کشور منشا اثرگذاری باشد و جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که توانمندی های فنی و مهندسی خود را به سایر کشورها صادر کند.

وی در ادامه با تقدیر از تمام مدیران گذشته برای تکمیل پالایشگاه آبادان گفت: باید از مدیران گذشته و همه کسانی که برای بهره برداری از این پالایشگاه نقش آفرینی کردند نیز تقدیر کرد و نباید قدر کار و تلاش آنها نادیده گرفته شود.

نظر شما