شناسهٔ خبر: 59320593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید مسافران نوروز از آثار تاریخی یزد ۲۱ درصد افزایش دارد

ایرنا- یزد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مجموع آمار بازدید از بناهای شاخص استان( باع دولت آباد، آتشکده، مدرسه ضیاییه، خانه لاریها و موزه آب) طی پنج روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است .

صاحب‌خبر -

احمد آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید از بناهای تاریخی شهر میراث جهانی یزد از تاریخ ۲۴ اسفند لغایت پایان ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تعداد ۳۱۲۴۵ نفر بوده که سال گذشته تعداد ۲۵۷۸۱ نفر را شامل می شد.

وی ادامه داد:مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی نیز از تاریخ ۲۴ اسفند تا پایان ۲۸ اسفند امسال تعداد ۱۱۰ هزارو ۹۵۶ نفر است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تردد ورودی امسال نیز تاکنون تعداد ۲۲۶ دستگاه خودرو است که سال گذشته در همین تاریخ تعداد ۲۱۲ هزار دستگاه بود که ۶ درصد افزایش داشته است.

آخوندی اظهار داشت: امسال نسبت به پارسال ۱۱ درصد کاهش متوسط ساعت تردد را شاهد هستیم و مجموع آمار ورودی از طریق قطار نیز در همین تاریخ تعداد ۶۳۷۸ نفر است که در سال گذشته تعداد ۴۰۱۶ نفر و ۵۹ درصد افزایش مجموع آمار ورودی از طریق قطار را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: از مسیر پروازی نیز در همین تاریخ ۳۷۶۴ نفر ورودی داریم که در سال گذشته تعداد ۳۹۸۴ نفر بود و کاهش ۶ درصدی دارد.

نظر شما