شناسهٔ خبر: 59320506 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایرنا مطرح شد؛

۳۰۰ پزشک داوطلب از سامانه ۱۱۲ در نوروز پاسخگوی شهروندان هستند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۱۱۲ (شماره اضطراری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) با ۳۰۰ پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر در تعطیلات نوروز تماس بگیرند و از مشاوره پزشکی بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

آمار فعالیت شبکه‌ای ۲ میلیون داوطلب با فعالیت داوطلبانه غیرمستمر و ۹۹۰هزار داوطلب فعال و ارائه دهنده خدمات داوطلبانه مستمر و منظم در سازمان‌های جوانان و داوطلبان، مثبت و نشانه‌ای از تحول موقعیت داوطلبان و خدمات آنها همسو با شاخص‌های توسعه و همگام با خدمت‌رسانی مطلوب است.

وحید سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره امکان برقراری تماس شهروندان با پزشکان هلال احمر در تعطیلات نوروز اظهارداشت: این طرح با همکاری سازمان امداد و نجات و با مشاکت ۳۰۰ پزشک از ابتدای طرح نوروزی هلال احمر آغاز می‌شود که با مشارکت پزشکان داوطلب سازمان جوانان هلال احمر همراه است.

بیشتر بخوانید:

آغاز عملیات نوروزی هلال‌احمر با مشارکت ۶۹ هزار جوان از ۲۴ اسفند

وی درباره چگونگی اجرای این طرح توضیح داد: افرادی که در این روزها دچار مشکل سلامت شوند و نیاز به مشورت با پزشک داشته باشند، می‌توانند در تماس با شماره ۱۱۲ سازمان امداد و نجات با یک پزشک عمومی صحبت و از وی مشورت بخواهند.

سلیمی ادامه داد: به دلیل آشنا بودن شماره تماس ۱۱۲ برای مردم در طرح یادشده نیز از این راه ارتباطی استفاده شد تا شهروندان هنگام ضرورت به سرعت بتوانند درخواست‌های خود را اطلاع دهند.

شماره ۱۱۲ در ایران به عنوان شماره اضطراری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استفاده می‌شود و حتی بدون وجود سیم کارت و برقراری آنتن نیز قابل استفاده است.

۳۰۰ پزشک داوطلب از سامانه ۱۱۲ در نوروز پاسخگوی شهروندان هستند

اجرای طرح «هلال رحمت» و توزیع بیش از ۲۵ هزار بسته غذایی

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره طرح دیگر این سازمان در ایام نوروز، گفت: امسال تعطیلات نوروز همراه با ماه مبارک است و در این راستا طرح هلال رحمت که پویش تهیه بسته غذایی برای اقشار محروم و کم‌برخوردار جامعه است نیز در برنامه قرار دارد.

به گفته وی، این طرح دولتی نیست و مردم و خیران در آن مشارکت دارند.

سلیمی اظهار داشت: بیش از ۲۵ هزار بسته غذایی در قالب طرح «هلال رحمت» میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت محلی خانه های هلال در این پویش نقش بسزایی دارند و با محوریت خانه های هلال، نیازمندان شناسایی و اقلام بسته بندی شده در میان آنها توزیع می‌شود.

سلیمی یادآور شد: پویش هلال رحمت با تلفیق دو طرح فرشتگان رحمت و همای رحمت توسط سازمان داوطلبان در سال گذشته نیز اجرا شد و جامعه هدف آن را خانواده‌های زندانیان، خانواده‌های بی سرپرست و بد سرپرست، ایتام، بیماران صعب العلاج و خانواده‌های معسر آنها تشکیل می‌دهد.

نظر شما