شناسهٔ خبر: 59320158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جمعیت هلال همدان در آمادگی کامل برای ارائه خدمات نوروزی به هموطنان است

شهره اکبری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: جمعیت هلال احمر استان همدان در آمادگی کامل برای ارائه خدمات نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی به هموطنان است.

صاحب‌خبر -

علی سنجربگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علاوه بر آماده باش کامل برای هرگونه سوانح و حوادث احتمالی در کنار این آماده باش که پایگاه‌ها به سر می‌برند جمعیت هلال احمر با سه طرح در نوروز در خدمت هموطنان از جمله مردم استان و میهمانان نوروزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  اولین طرح جمعیت هلال احمر استان به تبع سراسر کشور طرح  امداد و نجات نوروزی با شعار" تا بی نهایت همراهتان  هستیم"افزود: این طرح در ۱۹ پایگاه ثابت و موقت جاده‌ای استان با یک تیم واکنش سریع،یک تیم سگهای جستجوی نجات و نیز تیم امداد هوایی با بالگرد به استعداد ۷۰دستگاه خودرو عملیاتی شامل آمبولانس خودروی نجات و خودرو عملیاتی و نیز ۱۵۰ نفر روز نیروی نجاتگر از ۲۴ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲  ادامه دارد.

سنجر بیگی تصریح کرد:  علاوه بر آن بر اساس مصوبه کمیته راهوری تصادفات جاده ای در ۱۵ نقطه حادثه خیز که پیشنهاد پلیس بوده است امدادگران  جمعیت هلال احمر استان در این نقاط برای ارائه خدمات  به مسافرین نوروزی حضور دارند.

وی ادامه داد: نقاطی نیز به عنوان ایستگاه جدای از پایگاه های امداد جاده‌ای  با همکاری راهداری، پلیس و اورژانس هلال احمر  شناسایی شده که همکاران عزیز در این نقاط برای ارائه خدمات به مسافران حضور دارند.

سنجربگی با بیان اینکه طرح دیگر جمعیت هلال احمر طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با شعار" جوانان سفیران ایمنی و سلامت و نجات اجتماعی" است و این طرح تا چهاردهم فروردین ادامه دارد، خاطر نشان کرد: رویکرد این طرح فرهنگی و آموزشی بوده و یک فضا تحت عنوان فضای دوستدار کودک شامل خیمه نماز در این فضا برپاست.

وی همچنین یادآور شد: در این طرح پویش‌های  ملی "به رفت" و بهبود در رفتارهای ترافیک ساز نیز  برقرار بوده که افراد مختلف مسافران، مقامات و مسئولین به این پویش می‌پیوندند و میثاق نامه ای را امضا می کنند که در طول سفر رفتارهای ترافیک ساز را بهبود داده و از رفتارهای ترافیک ساز پرهیز کند.

سنجربگی در ادامه از برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس بشر دوستانه در ایام نوروز  توسط هلال احمر استان خبر داد و افزود:هر یک از ایستگاه‌های هلال احمر  در این ایام دارای خدمات آموزشی و مهارتی بوده   و جوانان امدادگر  و همکاران هلال احمر در این کلاس های آموزشی افراد را در قالب مختلف آموزش می‌دهند ضمن اینکه علاوه بر آن ارائه خدمات اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی نیز در قالب ارائه خدمات بشردوستانه در این ایام ارائه می شود.

وی ادامه داد:در حوزه فعالیت جوانان چهار پست ثابت در حوزه خدمات بشردوستانه و سه پست سیار در مبادی ورودی شهر و روستا مستقر بوده و ۳۵ نفر از  جوانان عضو در این طرح فعالیت و مشارکت دارند.

سنجربیگی بیان کرد:طرح سوم تحت عنوان طرح هلال رحمت شامل طرح عیدانه مربوط به نوروز و طرح  همای رحمت مربوط به ماه رمضان دیگر طرح جمعیت هلال احمر در این ایام با موضوع  گلریزان و جمع آوری کمک نیکوکاران برای افراد نیازمند و کم برخوردار جامعه بوده که توسط نیروهای داوطلب انجام می‌شود و  این کمک ها توسط  داوطلبان هلال احمر  به نیازمندان مربوطه که قبلا شناسایی شده‌اند توزیع می شود.

انتهای پیام

نظر شما