شناسهٔ خبر: 59319968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

مرگ ۲۲۸ تن در تصادفات ۵ روز نخست طرح نوروزی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از مرگ ۲۲۸ نفر در تصادفات رانندگی رخ داده از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس راهور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی دراین‌باره گفت: از ۲۴ اسفند ماه طرح نوروزی پلیس در جاده‌های سراسر کشور آغاز شده است. متاسفانه در این مدت پنج روزه سه هزار و ۹۲۲ تصادف جرحی رخ داده که در جریان آن پنج هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند. درصد قابل توجهی از این افراد دچار نقص عضو یا معلولیت شدند که تا پایان عمر درگیر عوارض آن خواهند بود.

وی درباره آمار جانباختگان حوادث رانندگی نیز گفت: در روز گذشته ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند. در مجموع از ابتدای شروع طرح نوروزی تا کنون نیز ۱۹۷ تصادف فوتی رخ داده که در جریان آن ۲۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار تصادفات جرحی و فوتی را در این پنج روز به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات بسیار نگران کننده است، گفت: پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با تمام توان پای کار آمده‌اند، اما درخواست ما از رانندگان این است که تصور نکنند حادثه برای دیگری است. رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی بسیار خطرناک است، اینکه راننده‌ای کمی دیرتر به مقصد رسیده و این مدت را در حاشیه امن مسیر استراحت کند، اقدامی منطقی در برابر این احتمال است که هیچگاه به مقصد نرسد.

شیرانی درباره علت وقوع حوادث رانندگی در این سه روز نیز گفت: بشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو است، این دلیل از خستگی رانندگی یا خوردن و آشامیدن در حین رانندگی یا کار و صحبت با تلفن همراه ناشی می‌شود. درخواست من از رانندگان این است که این موارد را جدی بگیرند. دلیل دیگر انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز است. این امر هم منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است. عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیر مجاز هم از دیگر عوامل اصلی شکل گیری حوادث رانندگی بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی حتما با تخلفات حادثه‌ساز و همچنین ارتکاب همزمان دو تخلف برخورد می‌کنند. توجه و نظارت ویژه‌ای هم بر ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و همانطور هم که قبلا اعلام کردیم، سقف سرعت مجاز خودرو‌های عمومی یعنی اتوبوس، کامیون، مینی‌بوس، ون و تاکسی را در جاده‌ها ۱۰ کیلومتر در ایام نوروز کاهش دادیم. اما لازم است مردم و به خصوص رانندگان بیشتر توجه کنند.

نظر شما