شناسهٔ خبر: 59319861 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فوت کوزه گری تهیه شربت زعفران

برای داشتن یک شربت خوشرنگ و خوش طعم باید نکاتی رعایت کنید که ما به اختصار به توضیح این نکات پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

شربت زعفران یک نوشیدنی مقوی و پرطرفدار است که به روش های مختلفی تهیه می شود. مواد به کار رفته در ترکیبات این نوشیدنی عطر و طعم دلپذیری به آن می بخشد. این شربت خوشمزه و گوارا را می توان برای مصارف شخصی، جهت پذیرایی از مهمانان در مناسبت های مذهبی و… استفاده کرد.

آشنایی با نحوه تهیه شربت زعفران

برای این که طرز تهیه شربت زعفران را یاد بگیرید ابتدا باید مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه آن را آماده کنید.

جهت تهیه شربت زعفران به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

آب: ۲ لیوان

گلاب: یک دوم لیوان

شکر: ۲ لیوان

زعفران: ۱ قاشق چایخوری

تخم شربتی: ۲ قاشق غذاخوری

 

استفاده از تخم شربتی برای تهیه شربت زعفران اختیاری است. به جای گلاب هم می ‌توان از موارد دیگری مثل عرق بهار نارنج، عرق بیدمشک و… در ترکیبات این شربت استفاده کرد.

طرز تهیه شربت زعفران شامل ۶ مرحله می شود که عبارتند از:

مرحله ۱

تخم شربتی را داخل لیوانی ریخته و سپس مقدار مناسبی آب به آن اضافه کنید. تخم شربتی باید تا یک ساعت داخل لیوان آب خیسانده شود تا حجم آن افزایش پیدا کند.

مرحله ۲

با توجه به نحوه تهیه شربت زعفران در این مرحله باید ابتدا زعفران را در هاون ریخته و آن را به خوبی بکوبید تا به شکل پودر درآید. سپس زعفران پودرشده را در لیوان مناسبی ریخته و کمی آب جوش به آن اضافه کنید. بعد تکه یخی را به داخل لیوان انداخته، روی لیوان یک نعلبکی بگذارید و صبر کنید تا زعفران به خوبی دم بکشد.

مرحله ۳

در این مرحله از طرز تهیه شربت زعفران، قابلمه مناسبی بردارید و آب و شکر را داخل آن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید.

 

مرحله ۴

شهدی را که داخل قابلمه در حال آماده شدن است هر چند وقت یکبار هم بزنید. بعد باید به آن مهلت دهید تا برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه حرارت دیده و غلظت کافی پیدا کند. سپس زعفران دم کرده و گلاب را به محتویات ظرف اضافه کنید.

مرحله ۵

در این مرحله از نحوه تهیه شربت زعفران برای مخلوط و یکدست کردن مواد شربت باید شهد را هم بزنید. سپس شهد باید ۲۰ دقیقه هم روی حرارت اجاق گاز مانده و جوش بزند. بعد از گذشت این مدت شهد را در ظرف دیگری ریخته و صبر کنید تا به طور کامل خنک شود.

مرحله ۶

در مرحله آخر از از طرز تهیه شربت زعفران چند تکه یخ را داخل لیوان مناسبی بیندازید. سپس به اندازه ۱ قاشق غذاخوری از شربت زعفران خانگی را به آن اضافه کرده و بعد مقدار مناسبی آب بریزید. در نهایت مقدار کافی از تخم شربتی خیس خورده را هم به محتویات داخل لیوان ریخته و هم بزنید. شربت زعفرانی خوشرنگ و خوشمزه شما آماده مصرف است.

 

 

نتیجه گیری

برای آماده کردن یک نوشیدنی ساده و پرطرفدار کافیست با نحوه تهیه شربت زعفران آشنا شوید. این شربت طرز تهیه آسانی داشته و به روش ‌های مختلف در منزل قابل تهیه است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما