شناسهٔ خبر: 59315340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خدمات جمعیت هلال احمر در حوادث و بحرانها بی نظیر است

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات جمعیت هلال احمر با استفاده از نیروهای بادانش، ماهر و متخصص در مدیریت بحران بی نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در نشست با حسین خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان ضمن تقدیر از فعالیت های جمعیت هلال احمر در زلزله شهرستان خوی و همچنین امدادرسانی به کشورهای ترکیه و سوریه، اظهار داشت: خدمات جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران بی نظیر بوده و در کشورمان نیز مدیریت در حوادث و بحران ها به خوبی انجام می شود.

وی با اعلام رضایت از فعالیت ارزشمند دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، در خصوص کمک و همکاری در جهت پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر و دفاع از افزایش بودجه این نهاد قول مساعد داد و افزود: در جمعیت هلال احمر نیروهای متخصص بسیاری وجود دارند که با تجربه و دانش توانسته اند خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کنند.

photo_2023-02-12_08-51-38 (2)

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای انجام بهتر فعالیت ها می بایست تخصص را معیار انتخاب افراد قرار دهیم لذا توصیه می شود که چرخش مدیریتی در قسمت های مختلف جمعیت مورد توجه قرار گیرد تا از ایده های جدید در حوزه های مختلف استفاده شود.

در ادامه حسین خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با ارائه گزارشی از خدمات نیروهای امدادی هلال احمر استان به آسیب دیدگان ناشی از زلزله خوی اشاره کرد و اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته اظهار داشت: در راستای اجرای بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ و به منظور هم افزایی، تشریک مساعی و  اقدام هماهنگ و اثربخش در روند امدادرسانی به آسیب دیدگان می بایست کمک ها از طریق جمعیت هلال احمر جمع آوری و ارسال می شد که خوشبختانه در این خصوص جمعیت هلال احمر استان به خوبی عمل کرد.

وی افزود: اقلام و اجناس جمع آوری شده از طریق جمعیت هلال احمر استان قزوین به منطقه بدل آباد ارسال شد و کمک های نقدی نیز از طریق شماره حسابهای اعلام شده توسط جمعیت هلال احمر کشور، در حال جمع آوری است.

خوئینی تصریح کرد: با توجه به زلزله شدید در کشورهای سوریه و ترکیه یک تیم هشت نفره استان قزوین در کنار سایر تیم های اعزامی از استانها به کشور ترکیه اعزام شدند که تیم آنست و آواربرداری همراه با دستگاه های زنده یاب هم اکنون در حال خدمت رسانی به مردم این منطقه هستند.

وی یادآورشد: با توجه به تجربیات جمعیت هلال احمر استان قزوین در مدیریت اردوگاه در کشور عراق، افغانستان و آذربایجان در زمان جنگ آذربایجان و ارمنستان بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر به مدت هجده ماه در این اردوگاه ها مستقر بودند و از خدمات این جمعیت بهرمند شدند و امیدواریم بتوانیم خدمت رسانی در ترکیه را نیز به شکل مناسب و درستی به اتمام برسانیم.

خوئینی افزود: با توجه به اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان قزوین اکنون این امکان در استان وجود دارد که 32 نفر نیروی تخصصی آموزش دیده در زمینه آوار برداری نیز از استان به کشور ترکیه و یا سوریه اعزام کنیم.

photo_2023-02-12_08-51-38

وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر استان در زمینه دارو و درمان نیز بسیار موفق بوده و تاکنون مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درمان بلاعوض به ۴ هزار و ۱۰۰ نفر پرداخت کرده است.

این مسئول گفت: امیدواریم در آینده نزدیک مساعدتهای لازم در خصوص تغییر ساختمان اداری و همچنین پروژه ملی پایگاه هلال احمر در انجیلاق بویین زهرا توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد تا هلال احمر استان بتواند در ارائه خدمات به هموطنان عزیز گامهای مؤثری بردارد و خدمات بیشتر و بهتری ارائه کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما