شناسهٔ خبر: 59308767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

مورد لینه‌کر؛ بازگشت مجری جنجالی به برنامه

ادعای ترامپ درباره احتمال دستگیری‌اش و همچنین سفر غیر منتظره پوتین به مناطقی از اوکراین پس از صدور حکم بازداشت علیه او بخش بزرگی از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی را به خود مشغول کرد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، در کنار این‌ها نگرانی و هراس عمومی از ورشکستگی نظام بانکی هم بازتاب دارد. البته که روز آخر هفته و تعطیلی است و بیش‌تر از سوژه‌های سیاسی گزارش‌ها و مطالبی با موضوعات دیگر برای مخاطبان تدارک دیده شده است. 

روزنامه‌های بریتانیایی همچنان سرگرم مورد گری لینه‌کر هستند و از بازگشت او به برنامه و عقب‌نشینی بی‌بی‌سی خبر می‌دهند. ریخت و پاش‌های رئیس بی‌بی‌سی و استفاده از جایگاهش برای پیدا کردن شغل برای دوستانش در این خبرگزاری و … هم موضوعی مورد توجه در این رسانه‌هاست. 

 روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به وقایع فرانسه توجه نشان داده اند. از سویی از حمله حوثی‌ها به کشتی تجاری در غرب یمن و در بندر حدیده گفته اند. دیدار وزرای خارجه مصر و ترکیه در قاهره آن هم پس از یک دهه تنش میان دو کشور هم برای آنها بسیار اهمیت دارد. 

 

 

 گاردین: مورد لینه‌کر؛ بازگشت مجری جنجالی به برنامه

 

فشار همکاران و دیگر مجریان برنامه‌های ورزشی و غیر ورزشی بی‌بی‌سی کار خودش را کرد و باعث بازگشت لینه‌کر مجری برنامه « بازی روز » به سر کارش شد. لینه‌کر بابت توییت‌های انتقاد آمیزش نسبت به دولت تعلیق شده بود. 

لینه‌کر نوشته بود طرح جدید دولت برای برخورد با پناه‌جویان و قایق‌های کوچک آنها در کانال مانش یادآور ادبیات دوران نازی است. بی‌بی‌سی یه عنوان خبرگزاری دولتی بریتانیا این توییت‌ها را دخالت در کار دولت تلقی کرد و حکم به تعلیق لینه‌کر مجری برنامه « بازی روز » داد. 

همکاران لینه‌کر گفتند نه تنها حاضر نشدند جانشین او شوند که روسای بی‌بی‌سی را زیر فشار استعفا گذاشتند و با صدای بلند گفتند تعلیق او ناعادلانه بوده و باعث شده تماشاگران تلویزیونی یک هفته پر فشار و بد را بدون برنامه‌های ورزشی پشت سر بگذارند.؛

روسای بی‌بی‌سی در نهایت تصمیم گرفتند مجری را به برنامه‌اش بازگردانند، اما اعلام کنند که برای جلوگیری از وقایع مشابه بعدی لازم است که پروتکل‌های جدیدی نوشته شود تا محدوده فعالیت مجازی کارمندان مشخص شود.

 

 

نیویورک تایمز: درخواست ترامپ از هوادارانش: اعتراض کنید!

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پلتفرم اجتماعی مورد وثوقش ادعا کرده است که روز سه‌شنبه این هفته دستگیر خواهد شد. ترامپ به پرونده استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورن اشاره کرده است. 

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در حالی این ادعا را مطرح کرده است که هنوز هیچ نهادی آن را تایید یا تکذیب نکرده است. چندی پیش دادستان نیویورک در اظهار نظری احتمال دستگیری ترامپ را در پرونده استورمی دنیلز مطرح کرده بود. 

در این پرونده ترامپ متهم است به زنی بازیگر فیلم‌های پورن که به نام استورمی دنیلز شناخته می‌شود، بابت روابط جنسی نامشروع حق السکوت پرداخت کرده است. 

ترامپ در صفحه شخصی خود در پلتفرم اجتماعی تروت سوشیال ضمن این که ادعا کرده دستگیر خواهد شد، از هوادارانش درخواست کرده نسبت به این اتفاق،‌ واکنش نشان دهند و اعتراض کنند. ترامپ علاوه بر این پرونده در ماجرای انتخابات ۲۰۲۰ و چند پرونده هم درگیر است.

 

 

گلف نیوز: ممنوعیت تجمع اعتراضی نزدیک پارلمان فرانسه 

 

پلیس فرانسه هرگونه تجمع مقابل پارلمان را در پاریس ممنوع کرده تا مانع از برخورد نیروهای امنیتی و شهروندان معترض و خشمگین شود. شهروندان فرانسوی این روزها بابت لایحه دولت برای اصلاح قانون کار در خیابان‌ها به سر می‌برند. 

اعتراضات آنها در دیگر مناطق پاریس و دیگر شهرها بدون مانع برگزار می‌شود، اما پلیس همه مسیرهای منتهی به پارلمان را رو به اعتراضات بسته تا مانع از تجمعات گسترده در این ناحیه شود. 

دولت ماکرون بی‌توجه به رای و نظر پارلمان قصد دارد لایحه افزایش سن بازنشستگی را اجرایی کند. تا کنون بیش از ۱۷۰ ساعت بحث و نشست درباره این موضوع صورت گرفته، اما نه مجلس ملی مجاب شده و نه دولت از مواضعش پا پس کشیده است. 

این میان انواع اتحادیه‌های کارگری و دانشجویی هم که بحث اعتصاب و اعتراضات گسترده را پیش می‌برند. اما دولت خواستار اجرایی شدن لایحه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال است.

 

عرب نیوز: احیای روابط ترکیه و مصر؛ دیدار در قاهره

 

وزیر خارجه ترکیه، چاووش اوغلو راهی قاهره شده و با همتای مصری خود سامح شکری دیدار و گفت و گو کرده است. ملاقاتی که شکری می‌گوید سرشار از صداقت و شفافیت و از صمیم قلب بوده است. 

در دیدار دو دیپلمات ارشد ترکیه و مصر مقرر شده هر چه سریع‌تر دو کشور روابط خود ر به سطح سفیر ارتقا دهند و بده‌بستان‌ها را از سر گیرند. آنها همچنین درباره ملاقات اردوغان و سیسی هم گفت و گو کرده اند. قرار شده پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات این دو دولت‌مرد با یکدیگر دیدار کنند.

پس از یک دهه تنش و بیش از همه سردی در روابط ترکیه و مصر، دو کشور تصمیم گرفته اند کدورت‌ها را کنار بگذارند و دست آشتی بدهند. اردوغان و سیسی نخستین بار در حاشیه جام جهانی با یکدیگر دست دادند و از همان‌جا بنای احیای مجدد روابط دیپلماتیک را گذاشتند. 

تنش میان مصر و ترکیه بابت هواداری ترکیه از اخوان المسلمین بالا گرفت. این هواداری باعث فرخواندن سفرای هر دو کشور و قطع روابط دیپلماتیک شد. جام جهانی قطر زمینه آشتی دو دولت را مهیا کرد.

نظر شما