شناسهٔ خبر: 59306691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

این غذاها را در سفر دبی نخورید

دبی، یکی از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می‌شود. امکانات رفاهی آن سبب شده تا کیفیت زندگی در دبی بالا بوده، جذابیت‌های گردشگری و تفریحی زیادی دارد که گردشگران زیادی را هر ساله به این شهر می‌کشاند.

صاحب‌خبر -

در سفر به دبی یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها رژیم غذایی شما در این شهر است. قیمت تور دبی میتواند بر اساس نوع هتل و وعده های غذایی و نوشیدنی هایی که سرو می شود متغییر باشد.

دبی را می‌توان یک شهر با آب و هوای گرم و خشک معرفی کرد، علاوه بر این مردم بومی دبی هم رژیم غذایی خاص خود را دارند، رژیم غذایی که ممکن است برای شما بسیار هم خوشایند نباشد. لازم به توضیح است که ذائقه غذایی یک امر سلیقه‌ای و فردی بوده در نتیجه یک غذایی خاص ممکن است برای فردی ایده‌آل باشد در صورتی که شخص دیگری با مصرف آن دچار مشکلات گوارش شود. بنابراین هنگام تهیه بلیط دبی بهتر است به فکر یک رژیم غذایی مناسب نیز باشید. در خصوص غذاهایی که بهتر است در دبی مصرف نکنید، یک قانون کلی وجود دارد. در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص این غذاها می‌پردازیم. جهت کسب اطلاعات در این مورد با ما همراه باشید.

میوه‌هایی که بهتر است در سفر میل نکنید

میوه‌ها از جمله خوراکی‌هایی محسوب می‌شوند که همه با فواید و خواص آنها آشنایی کامل دارند. مصرف میوه برای سلامتی و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن لازم و ضروری است، با این وجود بهتر است در برخی شرایط از مصرف برخی از میوه‌ها پرهیز کنید. به عنوان مثال میوه‌هایی که از خانواده توت هستند، به دلیل نازک بودن پوستشان، معمولا با پوست خورده می‌شوند.

اگر به هر دلیلی این دسته از میوه‌ها به درستی شسته نشوند می‌توانند علت بروز دل درد باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا در طول سفر از خوردن آنها پرهیز شده تا احتمال ورود میکروب به واسطه خوردن این میوه‌ها کاهش پیدا کند، اما میوه‌هایی نظیر پرتقال، موز و... که پوست آنها ضخیم محسوب می‌شود، به هنگام مصرف پوست کنده شده در نتیجه با مصرف آنها احتمال ورود میکروب به سیستم گوارش شخص وجود ندارد.

این غذاها را در سفر دبی نخورید

به طور کلی صحیح شستن مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، زیرا در صورت وجود هر گونه آلودگی احتمال بروز مشکلات گوارشی نظیر دل درد وجود دارد. همانند میوه‌ها صحیح شستن سبزیجات به خصوص سبزیجات خام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پخت سبزیجات سبب از بین رفتن آلودگی‌های آنها می‌شود، ولی در خصوص سبزیجاتی که به صورت خام مصرف می‌شوند، نظیر سالادها توجه داشته باشید که حتما از مکان‌های بهداشتی تهیه کنید. پس از تهیه بلیط دبی و رفتن به این شهر متوجه خواهید شد که در دبی رستوران‌های باکیفیت زیادی وجود دارد که شما با خیال راحت نسبت به تمیز بودن محیط و مواد غذایی می‌توانید در آنها غذا میل کنید.

غذاهای منجمد

غذاهای منجمد شامل مواد غذایی یخ زده هستند. انجماد سبب افزایش مدت زمان ماندگاری ماده غذایی مورد نظر می‌شود، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که زیاد بودن مدت زمان منجمد بودن ماده غذایی سبب می‌شود تا کیفیت مواد غذایی کاهش پیدا کند. از طرفی دیگر نگهداری آن نیز حساس بوده به این معنا که اگر ماده غذایی منجمد شده کمی در برابر حرارت قرار گیرد و سپس دوباره منجمد شود، احتمال رشد باکتری‌های مضر بدن در آن بسیار افزایش پیدا می‌کند.

بهترین پیشنهاد برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی در طول سفر این است که از مصرف غذاهای منجمد خودداری کنید. بهتر است از مواد غذایی تازه استفاده کرده و آنها را خوب بپزید، به این ترتیب مشکل گوارشی برای شما رخ نمی‌دهد. در مورد کامل پختن مواد غذایی می‌توان یک مثال آورد، به عنوان مثال تخم مرغ از جمله مواد غذایی است که برخی از افراد تمایل دارند تا آن را به صورت نیم پز یا با زرده خام میل کنند.

بهتر است بدانید در طول سفر شرایط با محیط خانه شما کاملا متفاوت است. ممکن است شما در خانه تخم مرغ عسلی میل کرده باشید و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نشده باشد، اما وقتی بلیط دبی را تهیه می‌کنید، این بلیط همراه با برنامه‌های مهیج و سرگرم کننده است که سبب می‌شود تا مدت زمان زیادی از روز را در آب و هوای گرم مشغول گردش باشید. خوردن تخم مرغ نیم پز در چنین شرایطی برای شما مشکل ساز می‌شود.

لبنیات سنتی

دبی هم لبنیات سنتی خاص خود را دارد و همانند لبنیات‌های محلی دیگر مناطق خوشمزه بوده و طعم منحصر به فرد خود را دارند. اما بهتر است توجه داشته باشید که در طول سفر مصرف غذاهای آلوده می‌تواند تا حد زیادی برای شما مشکل ساز شود. به همین دلیل به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی بهتر است تا تنها از لبنیات پاستوریزه که از سلامت آنها مطمئن هستید، مصرف کنید.

این غذاها را در سفر دبی نخورید

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد غذاهایی که بهتر است در سفر دبی مصرف نکنید، توضیح داده شود. سفر به دبی تنها شامل تهیه بلیط دبی نمی‌شود. برای اینکه سفر خوبی داشته باشید، بهتر است قبل از سفر چند نکته را رعایت کنید. از جمله مهمترین نکات توجه به آب و هوای مقصد مورد نظر شما است تا با توجه به آن از مصرف غذاهای نامناسب خودداری کنید. از طرفی دیگر بهتر است از مصرف وعده‌های غذایی که تمیز بودن آنها تضمینی نیست خودداری کنید. به این منظور می‌توانید از رستوران‌های با کیفیت دبی غذا تهیه کنید یا اگر شرایط فراهم است خودتان غذا درست کنید تا دیگر نگران آلوده بوده آن نباشید.

نظر شما