شناسهٔ خبر: 59181564 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

موج نخست سفرهای نوروزی آغاز شد

گردشگری و صنایع دستی از تغییر الگوی سفرهای نوروزی به دلیل تلاقی نوروز و رمضان در آستانه سال نو خبر داد و گفت: موج نخست سفرهای نوروزی آغاز شد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی ظهر امروز در ستاد سفر استان سمنان اظهار داشت: موج نخست سفرها در کشور از هفته گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: الگوی سفرها در کشور به دلیل تقارن ایام‌ تعطیلات نوروز 1402 با ماه مبارک رمضان، به قبل از فرارسیدن سال نو و هفته ‌اول تعطیلات تغییر کرده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه موجی از سفرها نیز به بعد از پایان‌ ماه‌ مبارک رمضان انتقال خواهد یافت تصریح کرد: باید برای موج نهایی سفرها در روزهای منتهی به تعطیلات پایان ماه مبارک نیز آمادگی داشته باشیم.

وی به قرابت‌های اسلام با فرهنگ ایرانی پرداخت و گفت: علی‌رغم این قرابت‌ها توطئه‌هایی برای ایجاد تقابل بین فرهنگ‌ دینی و قرآنی‌ ماه مبارک‌ رمضان با فرهنگ‌ ایرانی نوروز از سوی برخی جریان‌ها در حال انجام است.

معاون وزیر میراث فرهنگی از برنامه‌ریزی برای برخورد با این شیطنت‌ها خبر داد و افزود: فرهنگ ایرانی از دیرباز با فرهنگ دینی آمیخته بوده است.

شالبافیان از تلاش برای مدیریت سفرها با هدف کاهش تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت:

خوشبختانه سال گذشته در استان سمنان شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بودیم.

وی ضمن تأکید بر لازوم بهره‌گیری از تجربیات سال‌های پیش افزود: استان سمنان در زمینه مدیریت سفرها و کاهش سوانح جاده‌ای تجربه موفقی در نوروز سال گذشته داشت که این تجربه مدیریتی با هدف کاهش تلفات در سطح کشور انعکاس یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما