شناسهٔ خبر: 58977796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گفت‌وگوی وزیر خارجه ارمنستان با امیرعبداللهیان در ژنو

وزیر خارجه ارمنستان با حسین امیرعبداللهیان در ژنو و در حاشیه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) هشتم اسفند ماه با حضور در محل اقامت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از این نیز پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند با همتای ایرانی دیدار کرده بود.

امیرعبداللهیان بامداد امروز (دوشنبه) برای شرکت در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای وارد ژنو شد. وی همچنین قرار است با تعدادی دیگر از مقامات حاضر در این نشست‌ها دیدار و گفت‌وگو کند.  

گفت‌وگوی وزیر خارجه ارمنستان با امیرعبداللهیان در ژنو

وزرای خارجه ایران و ارمنستان اواخر مهر ماه سالجاذی در ایروان با یکدیگرپیدار کرده بودند. بر این استس، پنجشنبه ۲۸ مهر ماه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت رسمی «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی و برای نخستین بار پس از تصدی این سمت راهی ایروان شد و با همتای خود و دیگر مقامات ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

میرزویان یک سال پیش در مهرماه ۱۴۰۰ و یک ماه بعد از انتصاب امیرعبداللهیان به عنوان سکاندار دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر و با امیرعبداللهیان دیدار کرده بود. دو وزیر همچنین در مهر ماه سال جاری در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده و ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

نظر شما