شناسهٔ خبر: 5887741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

یوگا می‌تواند دردهای کمر را کاهش دهد

جامعه > سلامت - تحقیقات جدید نشان می‌دهد ورزش یوگا می‌تواند دردهای مزمن در ناحیه کمر را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

دانشمندان برای بررسی این موضوع 90نفر را که بین 23 تا 66 سال سن داشتند و به دلیل درد‌های ناحیه کمر مبتلا به فلج ضعیف یا متوسط شده بودند را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول به مدت 6 ماه و هر هفته دو جلسه به انجام حرکات ورزش یوگا پرداختند و گروه دیگر مجاز بودند هر درمان پزشکی که تاکنون برای کاهش درد کمر خود انجام می‌دادند ادامه دهند. بعد از شش ماه محققان متوجه شدند درصد زیادی از بیمارانی که در این مدت یوگا تمرین می‌کردند دردهای ناحیه کمرشان کاهش داشته و عملکرد بدنی آنها بهبود پیدا کرده است. این تحقیقات نشان داد این بیماران بعد از این مدت می‌توانستند حرکات فیزیکی را راحت‌تر انجام دهند و علاوه بر آن میزان افسردگی هم در این بیماران کاهش داشته است. دکتر آرتور ویلیامز استادیار دانشگاه West Virginia در این‌باره گفت: افرادی که برای درمان خود از یوگا استفاده کردند نسبت به گروه دوم درد کم‌تری داشتند، میزان افسردگی در آنها بسیار کم‌تر بود و نتیجه بهتری از درمان خود گرفتند. ورزش یوگا باعث تقویت عضلات و افزایش انعطاف‌پذیری بدن انسان می‌شود. افرادی که ورزش یوگا انجام می‌دهند بدن خود را در موقعیت‌های خاصی قرار می‌دهند که باعث می‌شود قسمت‌های مختلف بدن تقویت شده و انعطاف‌پذیری آن افزایش پیدا کند.

دکتر تاد آلبرت از دپارتمان ارتوپدی دانشگاه توماس جفرسن در این‌باره گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد یوگا بسیار برای درمان دردهای مزمن ناحیه کمر مفید است.

بسیاری از افرادی که دچار دردهای ناحیه کمر هستند از ترس این که ممکن است انجام حرکات ورزشی باعث افزایش آسیب به کمرشان شود از انجام آن خودداری می‌کنند. در صورتی که فعالیت بدنی در این بیماران کاهش پیدا کند عضلات پشت کمر ضعیف شده و از شکل طبیعی خود خارج می‌شوند که این موضوع سبب می‌شود دردهای کمری در این بیماران افزایش پیدا کند. ورزش‌هایی مانند یوگا می‌تواند به این بیماران کمک کند قدرت عضلات پشتی خود را افزایش دهند و به این ترتیب با کاهش فشار بدن روی ستون فقرات دردهای این ناحیه را به کم‌ترین حد ممکن برسانند. دردهای ناحیه کمر نزدیک به 20 تا 25 درصد مراجعات بیماران به مراکز پزشکی را شامل می‌شود که نشان از شایع بودن این بیماری دارد. این مطالعات نشان می‌دهد با انجام حرکات ورزشی بیماران می‌توانند بهترین نتیجه را برای درمان خود بگیرند.

Healthday / هفتم سپتامبر

 

برچسب‌ها:

نظر شما