شناسهٔ خبر: 58829116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کره شمالی شلیک موشک بالستیک را تائید کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- کره شمالی شلیک یک فروند موشک بالستیک هواسونگ 15 را تائید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، کره شمالی امروز یکشنبه اعلام کرد که روز شنبه در یک مانور پرتاب ناگهانی، یک موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-15 شلیک کرده است که آمادگی این کشور برای «ضدحمله متحرک و قدرتمند علیه نیروهای متخاصم» را تایید می‌کند.

کره شمالی بعد از ظهر شنبه پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های نظامی آتی کره جنوبی و ایالات متحده، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن پرتاب کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مانور پرتاب غافلگیرکننده موشک قاره پیما گواه واقعی تلاش‌های مداوم نیروی هسته‌ای راهبردی کره شمالی برای تبدیل ظرفیت ضدحمله هسته‌ای مرگبار خود به نیروهای متخاصم به ضدحمله غیرقابل مقاومت است».

در همین حال خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از آمریکا به دلیل تلاش برای تبدیل شورای امنیت سازمان ملل متحد به آنچه که او آن را «ابزاری برای سیاست شنیع خصمانه» در قبال پیونگ یانگ می نامید، انتقاد کرد.

گفتنی است کره شمالی هشدار داده اگر رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا ادامه یابد این دو کشور با پاسخی سخت و پشیمان کننده مواجه خواهند شد.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما