شناسهٔ خبر: 58746923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس سازمان غذا و دارو:

تداوم اجرای دارویار به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که برای تداوم اجرای طرح دارویار به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه در سال آینده نیاز است، گفت: در یک ماه اخیر تعداد اقلام دارویی که موجودی آن‌ها زیر یک ماه است به زیر ۱۰۰ قلم رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه بودجه ۶۹ هزار میلیارد تومانی درنظر گرفته شده برای طرح دارویار در لایحه ۱۴۰۲ کافی نیست، اظهار کرد: میزان مورد نیاز و پیشنهاد ما برای پوشش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است.

تولید ۹۹ درصد داروها در داخل کشور/ کمبودهای دارویی مرتفع شده است

وی افزود: طبق مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم، وعده دادند که اعتبارات مربوط به طرح اصلاح سیاست‌های ارزی دارو را افزایش دهند.

ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی فعلاً حذف نمی‌شود

محمدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت تخصیص ارز برای تأمین تجهیزات پزشکی در سال آینده بیان کرد:‌ فعلاً برنامه‌ای برای حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی نداریم و اعتبارات مورد نیاز برای تأمین تجهیزات پزشکی در قالب یارانه ارزی و یا ارز تخصیص داده خواهد شد؛ اما در صورتی که برنامه‌ریزی برای حذف ارز انجام شود مابه‌التفاوت قیمتی تجهیزات پزشکی نیز مانند دارو در قالب یارانه ارزی پرداخت می‌شود.د

آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور

وی درباره وضعیت کمبودهای دارویی در کشور تصریح کرد: در چند ماه گذشته تعداد کمبودهای دارویی افزایش یافته بود اما الان میزان کمبودها کاهش قابل توجهی داشته و اما در یک ماه اخیر تعداد اقلام دارویی که موجودی آن‌ها زیر یک ماه است به زیر ۱۰۰ قلم رسیده است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که موجودی آن را به وضعیت پایدار برسانیم و بتوانیم حداقل سه ماه ذخیره دارویی داشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: الان بیش از ۶۰ درصد از اقلام دارویی موجودی بالای ۶ ماه دارند و امیدواریم برای سه تا چهار درصد از داروهایی که موجودی آن‌ها زیر یک ماه است وضعیت تأمین آنها پایدار شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما