شناسهٔ خبر: 58662322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

ایران استوار، 44 سال افتخار

شرکت پروازی یزد در شب عید مبعث و با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود

استاندار یزد از افتتاح شرکت پروازی یزد در شب عید مبعث و در آئینی با حضور نماینده هیئت دولت، مقامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولان استانی خبرداد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهران فاطمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، در پاسخ به سوالی در خصوص «زمان افتتاح شرکت پروازی یزد» گفت: شرکت پروازی یزد در شب عید مبعث و در آئینی با حضور دکتر اسلامی؛ نماینده هیئت دولت، مقامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولین استانی افتتاح و از آن زمان اولین پرواز را خواهیم داشت.
 
استاندار یزد با بیان اینکه حمل و نقل هوایی و ریلی دو زیرساخت اساسی در حوزه توسعه گردشگری هستند، اظهارداشت: براساس توافقات انجام شده دستور کار بعدی ما، تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی در استان یزد و فعالیت آن در دو حوزه بار و مسافر است.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص «نوع نگاه استان به حوزه صنایع دستی و حمایت از آن» گفت: صنایع دستی مجموعه ای از هنر صنعت های پاک، ارزشمند و ثروت آفرین و نوآورانه و مبتکرانه هستند که باید مشکلات زیرساختی شاخه های مختلف آن بررسی و حل شود.
 
دکتر فاطمی یکی از محورهای مهم در صنایع دستی را رونق بازار صنایع دستی دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر گردید کلیه دستگاه های دولتی از صنایع دستی به عنوان هدیه استفاده کنند.
 
استاندار یزد ادامه داد: یکی از موضوعات مورد پیگیری ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی در محل های پر تردد از جمله، ادارات، فرودگاه و راه آهن، به منظور معرفی بیش از پیش صنایع دستی استان و ایجاد بازار فروش برای آن ها است.
 
وی در ادامه به سوال «مهمترین برنامه روی میزِ نماینده عالی دولت در استان پس از به سامان رسیدن شرکت پروازی و ریلی چیست؟» اینگونه پاسخ داد: یکی از این برنامه ها، پیگیری ایجاد شاخه های تخصصی گردشگری از جمله گردشگری سلامت، غذا، کودک و ...، متناسب با مزیت های استان است.
 
فاطمی همچنین با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حوزه تولید محتوا به عنوان یکی از محورهای مهم در توسعه گردشگری و صنایع وابسته، گفت: یکی از ظرفیت های قانون بودجه، احتساب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی است لذا باید از این ظرفیت استفاده شود.

نظر شما