شناسهٔ خبر: 58648368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

الهلال با شکست فلامنگو به فینال جام جهانی باشگاه‌ها صعود کرد/ در انتظار رئال مادرید

نماینده آسیا دست به کار بزرگی زد و با غلبه بر قهرمان کوپا لیبرتادورس، جواز حضور در فینال جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌های 2022 که در شهر تانژه مراکش برگزار می‌شود، شب گذشته (سه‌شنبه) تیم‌های فوتبال الاهلی عربستان سعودی به عنوان فاتح لیگ قهرمانان آسیا و فلامنگو قهرمان دوره اخیر کوپا لیبرتادورس (جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی) به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 3 بر 2 نماینده آسیا به پایان رسید.

در این بازی سالم الدوساری در دقایق 4 و 9+45 (هر دو از روی نقطه پنالتی) و لوسیانو ویه‌تو در دقیقه 70 برای الهلال گلزنی کردند. این در حالی بود که الهلال تنها یک بار و با گل دقیقه 20 پدرو توانست بازی را به تساوی بکشاند و گل دوم این بازیکن در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده نیمه دوم هم فایده‌ای به حالش نداشت؛ البته 10 نفره شدن نماینده آمریکای جنوبی در دقیقه هشتم وقت‌‌های تلف شده نیمه اول با اخراج ژرسون بابت ارتکاب خطایی که منجر به اعلام پنالتی به سود حریف شد، کار الهلال را برای کسب این نتیجه آسان‌تر کرد.

به این ترتیب الهلال به بازی نهایی راه یافت تا قاره آسیا برای اولین بار پس از 4 سال در فینال جام جهانی باشگاه‌ها یک نماینده داشته باشد. آخرین باری که این اتفاق رخ داد، سال 2018 بود که تیم العین امارات به فینال رفت و به رئال مادرید باخت. فلامنگو هم به بازی رده‌بندی رفت.

دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی باشگاه‌ها امشب از ساعت 22:30 به وقت تهران رئال مادرید فاتح فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا به مصاف الاهلی مصر، قهرمان باشگاه‌‌های آفریقا می‌رود تا حریف الهلال در بازی فینال را مشخص کنند. دیدار فینال روز شنبه هفته آینده از ساعت 22:30 برگزار می‌شود. دیدار رده‌بندی نیز در همان روز و از ساعت 19 آغاز خواهد شد.

فصل گذشته چلسی با غلبه بر پالمیراس قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شده بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما