شناسهٔ خبر: 58648216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهیدنوذر سلگی: برای اسلام سختی‌ها را تحمل می‌کنیم

شهید نوذر سلگی در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است «با امام عزیزمان میثاق بسته‌ایم که هر سختی را تحمل کنیم تا اسلام بماند که مطمئنا شما نیز این گونه خواهید بود».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و  چه در نظر افتد.

3055/ تبرک لحظاتمان با شهیدنوذر سلگی:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنَا»
بدرستی که ما راه‌های خود را به آنان که برایمان جهاد کردند نشان خواهیم داد.

هدف ما چیزی جز فلسفه شهادت و گام نهادن در این راه مقدس نیست ما یاران پیر نستوه جماران و خونخواران حسینیم، یاران حسین در مکتب سرخ سعادت‌آفرین شهادت و در دانشگاه حیات‌بخش اسلام درس ایثار و از جان‌گذشتگی آموخته‌اند و هیچ چیزی آنان را از این هدف مقدس بازنمی‌دارد.

در این مکتب تنها سعادت حقیقی و تنها هدف لذت‌بخش و آرام‌بخش جلب رضای خدای یکتاست که بر این امت اسلامی منت نهاده و رهبری حسین‌گونه و با عنایت فرموده است این امت اسلامی و خداجو در مسلخ عشق به خدا و ارادت نسبت به سالار شهیدان امام حسین سربلند از بوته آزمایش به درآمده و این را با خون خویش ثابت کرده است.

ای اسلام ای مکتب خونین شاهد باش که بسیجیان پیر نستوه جماران در آخرین لحظات عمرشان نیز تو را از یاد نبرده‌اند و همواره نگران فردا و آینده تو بوده اند و تو ای حسین و ای استاد شهادت خود شاهد باش که ندای هل من ناصرا ینصرنی تو را پاسخ گفته و سینه یزیدیان زمان و کوفیان را آماج تیرهای انتقام ساخته‌ایم.

حسین جان! ما از هیچ چیزی و هیچ قدرتی باکی نداریم مانند تو که با ایثار و دادن جانت همراه یاران اندک اما دلاورت چهره کریه و سیاه ظلم و ستم یزیدیان آن زمان را برملا ساختی و سنت جدت رسول خدا را با ریختن خونت زنده کردی و امروز ما وارث همان راهیم. همه اینها را شهادت به ما آموخته است.

ما چه از کفار بکشیم چه کشته شویم پیروزیم چراکه در هر دو مورد خدا را راضی نموده و به وظیفه خویش عمل نموده ایم و جز این چیزی نمی‌خواهیم.

ای دوستان و برادران و رفقا و کسانی که قلبتان برای اسلام می‌تپد مبادا به دنیا بچسبید و آخرت را فراموش کنید تا آخرین لحظات و تا آخرین قطرات خونتان امام عزیز را تنها نگذارید و همواره اندیشه‌ اسلام را با جان و دل لبیک گوئید، امام را تنها نگذارید حتی اگر به قیمت جانمان تمام شود.

همه از خدائیم و به سوی او باز خواهیم گشت چه سعادتی بهتر از این که مرگمان نیز در راه رضای خدای یکتا باشد.

و اما پیام به پدر اگر چه زحمات شما برای ما بسیار از آن است که بتوانیم نام ببریم اما به هر حال ما به سوی کسی می‌رویم که این محبت را به شما بخشیده است مردن و فقدان ما اگر چه برای شما ناگوار و سخت است اما مگر نه اینکه هنگام پیمان بستن با اسلام و با امام عزیزمان میثاق بسته‌ایم که هر سختی را تحمل کنیم تا اسلام بماند و مطمئنا شما نیز اینگونه خواهید بود.

و اما مادر مهربانم درست است شهادت من برای شما سخت است ولی بنا به وظیفه ای که می دانستم این راه را انتخاب کردم، حلالم کنید و چون زینب(س) استوار باشید زیرا صبر پیشه مومنین است.

و اما خواهر مهربانم امیدوارم چادر به عنوان حجاب همیشه بر سر شما باشد و تا آخرین لحظات عمرتان به فرمایشات امام گوش فرا دهید.

و ای برادرانم! سنگر شهدا را خالی نگذارید، دنیا محل امتحان است، یاور امام باشید.

پایان پیام/ 89001/

نظر شما