شناسهٔ خبر: 58647860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی :

فرصت های گردشگری البرز مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است

کرج – ایرنا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به تکثر ظرفیت های گردشگری استان اعلام کرد: طبق بررسی ها ، این ظرفیت ها مورد استقبال و توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

یحیی دارایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اختصاص چند بخش نمایشگاه بین المللی تهران به معرفی ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت : با گشایش این نمایشگاه از روز ۱۷ بهمن ماه ، شاهد حضور سرمایه گذاران در سالن های اختصاصی البرز و استقبال آنان برای مشارکت در طرح های گردشگری هستیم .

وی اظهار کرد: استان البرز امسال متفاوت از سال های گذشته در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری تهران حضور پیدا کرده و دربخش صنایع دستی آثار فاخر جدیدی در ۱۳ رشته ارائه کرده ایم .

دارایی گفت هنرمندان البرزی در رشته‌های چاپ قلمکار، سرامیک، فلزکاری، گلیم‌بافی، سفالگری و چرم در کنار فعالان گردشگری در غرفه اداره کل در سالن ۳۸B مستقر هستند و علاوه بر غرفه، کارگاه آموزشی برای علاقه مندان برپا کرده اند.

فرصت های گردشگری البرز مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است

وی با بیان اینکه سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران دایر است ، ادامه داد: هنرمندان البرزی در رشته‌های سفال و سرامیک، کاشی هفت‌رنگ،حکاکی روی چرم، سراجی سنتی و هنرهای چرمی و شیشه‌گری، گلیم و نقاشی زیر لعابی در سالن شماره ۲۷ نمایشگاه استقرار یافته اند .

وی تاکید کرد: امسال حوزه صنایع‌دستی البرز با سه رویکرد توسعه آموزش، معرفی رشته‌های شاخص استان و حمایت از هنرمندان برجسته و فاخر استان در این نمایشگاه شرکت کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: تلاش ها بر این است تا سرمایه گذاران را در بخش های گردشگری سلامت ، کشاورزی ، شهری ، تاریخی و خدمات زیربنایی گردشگری به مشارکت فرا خوانده شوند.

دارایی گفت : وجود آثار تاریخی منحصر به فرد و جاذبه های طبیعی بی نظیر در استان البرز در کنار جمعیت فراوان مسافران این امکان را به وجود آورده تا ضمن جذب سرمایه ها ، البرز از معبر مسافران به مقصد نهایی گردشگری تبدیل شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه امسال مجوز ایجاد ۱۵ واحد بومگردی در استان صادر شده است ، افزود: بررسی پنج مجوز دیگر نیز در دست اقدام است ضمن آنکه تسهیل در امر سرمایه گذاری گردشگری با جدیت دنبال می شود.

فرصت های گردشگری البرز مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است

استان البرز با پنج هزارو۸۰۰ کیلومتر مربع دارای بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی منحصر به فرد است که بیش از ۳۳۰ اثر آنها ثبت ملی شده است. همچنین این استان دارای حدود هشت هزار هنرمند در بیش از ۷۵ رشته صنایع دستی است .

اکنون در استان البرز ۶۱ واحد هتل، هتل آپارتمان، مجتمع اقامتی، مهمانپذیر و اقامت بومگردی وجود دارد . همچنین این استان دارای واحدهای پذیرایی بین راهی شامل ۷۱ واحد در کرج ، ساجبلاغ ۱۹ واحد، نظرآباد یک واحد، طالقان، یک واحد و فردیس نیز یک واحد فردیس است .

فرصت های گردشگری البرز مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است

همچنین البرز دارای ۲۳سفره خانه سنتی و ۱۳۸ دفتر خدماتی گردشگری است ضمن آنکه تعداد راهنمایان گردشگری آموزش دیده و رسمی استان ۴۵۰ نفر است.

پروژه های رفاهی و خدماتی در حال ساخت میراث فرهنگی استان البرز ۳۰ پروژه است ، بیشتر این پروژه ها در زمینه هتل پنج ستاره، سه ستاره و مجتمع گردشگری، اقامتی، تفریحی، پذیرایی، سفره خانه سنتی و طرح های بوم گردی است.

نظر شما