شناسهٔ خبر: 58647828 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گلایه سرمربی تیم ملی از مسئولان ورزشی/ رضایی: لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی گویای تغییرات خواهد بود

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان گفت: همه افراد مسئولیت اجتماعی دارند و باید به آن عمل کنند، اگر به این مسائل بی‌تفاوت باشیم باید در پل صراط پاسخگو باشیم.

صاحب‌خبر -

هادی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از قهرمانی مس شهر بابک در خصوص لیگ برتر والیبال نشسته اظهار داشت: ببینید همیشه ما صحبت از کمیت و کیفیت می کنیم لیگ امسال از نظر کیفیت شرایط بسیار مطلوبی داشت. چرا که تیم‌های حاضر در لیگ بیشتر از سه بازیکن ملی پوش نمی توانستند جذب کنند، همین موضوع باعث شد تا ملی‌پوشان در تیم های مختلف پخش شوند که در این میان چهار تیم رقابت بسیار خوبی را داشتند. قهرمان از پیش تعیین شده نبود و تیم ها با یکدیگر برای رسیدن به پیروزی تلاش می کردند با توجه به آنالیز ها و کادر فنی تیم ها همه چیز خوب پیش رفت و امروز هم شما یک فینال بسیار خوبی را شاهد بودید.

وی افزود: در این میان باید بگویم که برنده اصلی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان بود چرا که بازی های بسیار خوبی را در لیگ شاهد بودیم فینال لیگ ماهم بسیار تماشایی بود بازیکنان هر دو تیم هر کاری که در والیبال مدرن بود را اجرا کردند. من همیشه از نظر کمی گله دارم و همیشه می‌گویم تهرانی که ۱۷ میلیون جمعیت دارد کجاست و چرا تیمی در والیبال نشسته ندارد، یا استان های دیگر مانند خراسان مازندران و غیره کجا هستند؟ جور شهرهای بزرگ را هم شهرهای کوچکی مانند شهربابک، آبادان و شهرهای دیگر می‌کشند به جرأت می‌توانم بگویم مدیران ورزش این شهرها به دنبال دیده شدن نیستند و تنها می‌خواهند عدالت محور باشند.

سرمربی تیم والیبال مس شهر بابک تصریح کرد: برای مسئولان شهر های دیگر هم آرزوی موفقیت می‌کنم (باخنده) واقعا به فکر حمایت از تیمی باشند که قهرمان است و سالها بر بام جهان ایستاده است باشند. همه افراد مسئولیت اجتماعی دارند که باید به آن عمل کنند ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد جامعه ما جانباز و معلول هستند اگر به این مسائل بی تفاوت باشیم باید در پل صراط پاسخگو باشیم.

* برنده اصلی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان است

رضایی با اشاره به حضور نداشتن باشگاه های مطرح کشور در لیگ والیبال نشسته عنوان کرد: من یک سوال دارم آیا پیکان، سایپا و خیلی از باشگاه های بزرگ دیگر فرد معلول ندارند و یا خانواده های کارکنان آنها دچار معلولیت نیستند؟ چرا تیمی که ۳۳ سال است قهرمان جهان بوده را حمایت نمی‌کنید که بازیکنان تهرانی هرکدام در شهرهای مختلف پخش شده باشند. واقعاً برای من سوال است؟ به هر حال از تمام بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ تشکر می‌کنم که تمام توان خود را گذاشتند و بازی‌های بسیار خوبی را ارائه کردند. برای همین است که می‌گویم برنده اصلی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان است، چراکه بازیکنان والیبال نشسته با همه حداقل‌ها برای رسیدن به خواسته های خودشان ایستادگی می‌کنند، می جنگند و تلاش می کنند تا به خواسته خود برسند.

* با 5 درصد از هزینه‌های فوتبال می‌شود از تیمی که قهرمان جهان است حمایت کرد

سرمربی تیم والیبال مس شهر بابک در پاسخ به این سوال که بیشترین دستمزد در این رشته 130 میلیون است و شاید با نصف پول یک بازیکن فوتبال باشگاه های مطرح بتوانند در لیگ برتر والیبال نشسته تیم داری کنند گفت: اصلاً بحث یک بازیکن هم نیست، شما نگاه کنید با ۵ درصد از هزینه‌ای که در فوتبال می‌کنند میتوانند از تیمی که ۳۳ سال بر بام جهان است حمایت کنند. بحث قهرمانی تیم ملی جدا و بحث مسئولیت های اجتماعی جدا است، چرا که کسی که در این نظام کار می‌کند باید عدالت محور باشد و به مسئولیت اجتماعی خود توجه کند.

* مقام معظم رهبری همیشه از عدالت محوری در ورزش سخن می‌گویند

وی درباره عدالت محوری در ورزش ادامه داد: این صحبت من نیست مقام معظم رهبری همیشه در سخنان خود از عدالت محوری در ورزش اشاره دارند. من نمی‌دانم تیم ملی والیبال نشسته دیگر باید چه کار کند که در تهران باشگاهی تیم‌داری کند و به نوعی حمایت از والیبال نشسته داشته باشد. ما همیشه می گوییم خبرنگاران همیشه می نویسند و کسانی هم که باید حرف ما را بشنوند همیشه یک گوششان در یک گوششان دروازه است.

* لیست تیم ملی اعلام شود، پدیده‌های لیگ هم نمایان می‌شوند

رضایی در خصوص اینکه آیا لیگ والیبال نشسته امسال پدیده ای داشته است یا خیر گفت: شک نکنید که همین دیگه ۵ تیمی هم دارای شگفتی‌های بسیار خوبی است. وقتی بازی کنیم ۲۱ ساله که از بازیکنان بومی تیم ها بود می آید و در ترکیب اصلی ۶ نفره تیم خود قرار می گیرد یعنی پدیده است. من نمی‌توانم بیشتر صحبت کنم وقتی لیست تیم ملی را که مشاهده کنید می‌فهمید که چقدر تغییرات داشتیم و آن وقت پدیده ها نمایان می‌شوند.

* ملی‌پوشان از 5 اسفند وارد اردو می‌شوند

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان درباره اردوهای تیم ملی هم اظهار کرد: بازیکنان والیبال نشسته از پنجم اسفند ماه وارد اردوهای تیم ملی می‌شوند در واقع 18 بازیکن از ۳۲ بازیکنی که در نظر داریم در این اردو حضور خواهند داشت تا بتوانیم نفرات اصلی تیم ملی را مشخص کنیم و سیر تمرینات خود را ادامه دهیم. ما مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان را پیش رو داریم که هجدهم تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد و بعد از آن ۲۵ مهرماه راهی هانگژو خواهیم شد تا در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم و از همه مهمتر مردادماه سال ۱۴۰۳ در پارالمپیک پاریس حضور خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد تغییرات در تیم ملی خواهیم داشت گفت: در والیبال نشسته بحث مطرح نیست و تنها چیزی که برای ما مهم است انگیزه بازیکنان است اما اگر به صورت نرمال بخواهم بگویم چهل درصد تغییرات را در تیم ملی شاهد خواهیم بود.

* باتوجه به رویدادها ملی‌پوشان را به 2 بخش تقسیم خواهیم کرد

رضایی در پایان درخصوص اینکه آیا با توجه به رویدادهای تیم ملی بازیکنان به 2 تیم تقسیم خواهند شد یا خیر بیان کرد: هدف ما این است که ۱۸ بازیکن تیم ملی که انتخاب می شوند در مسابقات قهرمانی آسیایی قزاقستان و بازیهای آسیایی هانگژو شرکت کنند. در واقع تیم ملی والیبال نشسته برای سال جدید به دو بخش تقسیم خواهد شد و از ۱۲ نفر اصلی تیم ملی شش بازیکن در رقابت های قزاقستان بازی خواهد کرد و شش نفر دوم در بازی های آسیایی شرکت خواهند کرد. بهتر بگویم ۱۲ بازیکن اصلی تیم ملی در یک مسابقه شرکت نخواهند داشت.

پایان پیام/

نظر شما