شناسهٔ خبر: 58647097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزرای خارجه قطر و بحرین برای حل و فصل اختلافات گفت‌وگو کردند

تهران- ایرنا- وزرای خارجه قطر و بحرین سه‌شنبه در دیداری در ریاض پایتخت عربستان درباره سازوکارهای لازم برای پایان دادن به اختلافات حل‌نشده میان این دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین و محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه قطر سازوکارهای لازم به منظور آغاز گفت‌وگوها در سطح کمیته‌های دوجانبه را بررسی کردند.

ولیعهد بحرین ماه گذشته میلادی در تماسی تلفنی با امیر قطر گفت وگو کرد که این اقدام نشانه‌ای از تلاش برای ترمیم روابط دو کشور تلقی شده است.

بحران در روابط میان عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ آغاز شد.

این کشورها در سال ۲۰۱۷ با اتهام‌ زنی ها گوناگون به دوحه از جمله حمایت از تروریسم، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با قطر قطع و دوحه را در محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار دادند.

قطر نیز با رد اتهام‌های مطرح شده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به کوشش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

اما سرانجام سران شورای همکاری خلیج فارس در چهل و یکمین نشست خود که ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹ در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه میان اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به اختلاف های خود با دوحه پایان دادند.

نظر شما