شناسهٔ خبر: 58647087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار تایباد:

طرح جامع پایانه مرزی دوغارون بعد از ۲۰ سال انتظار آغاز شد

شوکت سالاری

فرماندار تایباد از اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی دوغارون بعد از ۲۰ سال انتظار خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی دونده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، یکی از پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

وی اجرای شدن طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با هدف تسهیل در صادرات و واردات را امری ضروری دانست که پس از ۲۰ سال انتظار همزمان با ایام دهه فجر به مرحله اجرا رسید.

فرماندار تایباد بیان کرد: ۱۰ سال است که اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون مطرح شده اما به دلیل ضعف مدیریت و عدم قدرت تصمیم‌گیری مناسب تاکنون معطل مانده بود.

وی افزود: مدت یک سال است که درخصوص اجرای این طرح جلسات و نشست‌های تخصصی متعددی با نهادهای مرتبط برگزار شده تا اینکه در ایام مبارک دهه فجر شاهد آغاز اجرایی شدن طرح در گذرگاه دوغارون هستیم.

دونده بیان کرد: اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان انجام می‌شود. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ساخت این پایانه را در راستای وظایف ذاتی خود و تسهیل در صادرات و واردات استان بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون را زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و افزایش عدالت اجتماعی در منطقه اعلام کرد و توضیح داد: سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، ۳ میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود که با اجرای این طرح علاوه بر اشتغالزایی عدالت اجتماعی بین دو کشور نیز وسعت خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون به وسعت ۷۸ هزار مترمربع و سرمایه‌ای بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود که اجرای آن در طول ۱۸ ماه اشتغال مستقیم برای ۹۲۳ نفر را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما