شناسهٔ خبر: 58646768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌بینی ایجاد 3 هزار واحدی نیروگاه‌های خورشیدی در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: امسال پیش‌بینی ایجاد سه هزار واحدی در بخش نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی در این استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان سه‌شنبه‌شب در برنامه «طلوعی دیگر» اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یک استراتژی مهم در دنیا برای تولید برق محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرصت شایسته‌ای برای استان سمنان فراهم شده تا نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی در این استان ایجاد شود، گفت: برای امسال پیش‌بینی سه هزار واحدی برای استان شده و یک هزار و 500 سامانه معرفی شده تا از طریق بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و معاونت روستایی استانداری سمنان اقدام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ادامه داد: در این بخش، 988 تأییدیه از نظر فنی اخذ و 287 مورد در سامانه ساتبا ثبت و 52 واحد نصب و بهره‌برداری شده است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر بالغ بر 6.5 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان سمنان تولید می‌شود، اظهار کرد: 3.5 مگاوات در بخش برق‌آبی کوچک و سه هزار کیلووات در بخش خورشیدی مقیاس کوچک پنج تا 200 کیلووات را داریم و این برنامه در حال رشد است.

حسینی‌نژاد به هوشمندسازی شبکه‌ها اشاره کرد و افزود: تحت کنترل بودن شبکه مهم‌ترین مقوله‌ای است که به دنبال آن هستیم و موضوع کنترل‌پذیری اشتراک‌های برق در دستور کار این شرکت قرار گرفته و امیدواریم تا قبل از پیک بار تابستان 65 درصد مشترکان برق کنترل‌پذیر شوند.

وی با اظهار اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر امسال سه خدمت رایگان شامل تست لوازم اندازه‌گیری، جابه‌جایی داخلی و تغییر مکان انشعاب برق خانگی در صورت داشتن شرایط فنی به مشترکان استان ارائه می‌شود، یادآور شد: 48 پروژه عمرانی برق‌رسانی در قالب تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، بهینه‌سازی خطوط برق‌رسانی، هوشمندسازی شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید، با اعتباری به مبلغ 736 میلیارد و 711 میلیون ریال در دهه فجر افتتاح شد.

پایان پیام/74003/م/

نظر شما