شناسهٔ خبر: 58646717 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شاگردان دیاز در مسیر تاریخ‌سازی

الهلال 3-2 فلامینگو: قهرمان آسیا در فینال

الهلال با پیروزی 3-2 مقابل فلامینگو به دیدار پایانی جام باشگاههای جهان راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فلامینگو برزیل و الهلال عربستان از ساعت 22:30 امشب برگزارکننده اولین دیدار نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان 2023 در ورزشگاه تانگر مراکش بودند. الهلال موفق شد این دیدار را با نتیجه سه بر دو به سود خود به پایان برساند و صعودی تاریخی به فینال را تجربه کند.

قهرمان آسیا بعد از تساوی 1-1 مقابل وداد کازابلانکای مراکش، این تیم را در ضربات پنالتی شکست داد تا حریف قهرمان آمریکای جنوبی در مرحله نیمه نهایی شود. شاگردان رامون دیاز شروع بسیار خوبی مقابل حریف قدرتمند خود داشتند و خیلی زود به گل رسیدند.

1799648

روی خطای متئوزینیو در محوطه جریمه، الهلال صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را سالم الدوساری در دقیقه 4 به گل اول تیمش تبدیل کرد. بعد از این گل شاهد حملات بی‌امان فلامینگو برای رسیدن به گل تساوی بودیم.

این حملات بالاخره در دقیقه 20 جواب داد و پدرو با یک شوت پای راست بیرون پا از داخل محوطه جریمه، پاس متئوزینیو را وارد دروازه الهلال کرد تا نتیجه یک بر یک شود.

1799649

این پایان کار در نیمه اول نبود و فلامینگو و الهلال تلاش خود برای زدن گل دوم را ادامه دادند. نماینده برزیل در دقایق پایانی موقعیت‌های خوبی داشت، اما از آنها استفاده نکرد تا اینکه در دقایق تلف‌شده، یک ضربه پنالتی دیگر برای نماینده عربستان به دست آمد. کواکاس، داور بازی، گرسون را به خاطر خطا در این صحنه با کارت زرد دوم جریمه و اخراج کرد؛ ضربه پنالتی را هم الدوساری مثل ضربه قبلی به گل تبدیل کرد تا الهلال برنده راهی رختکن شود.

1799654

در شروع نیمه دوم، فلامنیگو با چهره ای تهاجمی وارد میدان شد تا هر چه زودتر به گل مساوی برسد. بعد از اینکه چند حمله این تیم حاصلی در پی نداشت، در دقیقه 58 الهلال فاصله‌ای تا رسیدن به گل سوم نداشت خلیفه الدوساری در این صحنه توپ را از چند قدمی دروازه به بیرون زد.

1799650

ضربه سر خطرناک باربوسا در دقیقه 64 خطر جدی دیگری بود که از کنار دروازه الهلال عبور کرد. با نزدیک‌تر شدن کار به دقایق میانی نیمه دوم، الهلال توپ و میدان را در اختیار گرفته و در دقیقه 70 گل سوم را زد. لوسیانو داریو ویئتو با پاس سالم داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و با آرامش خاصی یک ضربه غیرقابل مهار را به تور دروازه حریف چسباند.

فلامینگو که بعد از دریافت گل سوم کمی از نظر روحی افت کرده بود تلاش می‌کرد تا به هر شکلی شده به دروازه الهلال نزدیک شود؛ حاصل حملات تیم برزیلی در این دقایق یک گل در دقیقه 1+90 بود که پدرو آن را در دهانه دروازه به ثمر رساند. بعد از این گل، الهلال بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داد تا حریف را عقب کشیده و با کنترل بازی، کار را با نتیجه 3-2 به پایان برساند و فینالیست شود.

1799651 1799652 1799653

نظر شما