شناسهٔ خبر: 58646705 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

وکیل بوریس جانسون نخست وزیر پیشین بریتانیا، وکیل منچسترسیتی شد!/ دستمزد نجومی برای پرونده جنجالی

منچسترسیتی وکیلی استخدام کرده که برای دفاع از آنها در دادگاه دستمزدی برابر با دستمزد کوین دی‌بروینه خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

منچسترسیتی یکی از وکلای بوریس جانسون نخست وزیر پیشین را برای دفاع از آنها در برابر اتهامات لیگ برتر استخدام کرده است.

قهرمان لیگ برتر با اتهامات متعددی مبنی بر نقض قوانین مالی مواجه شد. باشگاه تخلفات خود را رد می‌کند اما در صورت اثبات اتهامات ممکن است با مجازات‌های سختی روبه‌رو شود. طبق گزارش‌ها سیتی از بزرگترین متخصصان حقوقی برای کمک در دفاع از پرونده خود کمک گرفته است.

باشگاه به دنبال پاک کردن نام خود است و وکیل «لرد پانیک کی‌سی» را استخدام کرده است. او قبلاً به بوریس جانسون درباره اتهاماتی که به او در دوران قرنطینه وارد شده بود، مشاوره داده بود. اعتقاد بر این است که لرد پانیک یکی از بهترین وکلای نسل خود است و اکنون قرار است در یک نبرد حقوقی فوق‌العاده سخت و وسیع شرکت کند.

همچنین استخدام او احتمالاً برای باشگاه پرهزینه خواهد بود زیرا لرد پانیک در صورتی که پرونده به دادگاه کشیده شود و به طور تمام‌وقت کار کند طبق گزارش‌ها می‌تواند ۸۰۰۰۰ پوند در روز یا ۴۰۰۰۰۰ پوند در هفته دریافت کند. این دستمزد برابر با دستمزدی است که کوین دی‌بروینه از باشگاه می‌گیرد.

گزارش شده که لرد پانیک معمولاً حدود ۵۰۰۰ پوند در ساعت برای خدمات خود دریافت می‌کند و حتی با این دستمزد بیشتر از همه بازیکنان سیتی به جز هفت بازیکن برترشان پول به جیب می‌زند.

پس از چهار سال تحقیقات توسط لیگ برتر، من‌سیتی با بیش از ۱۰۰ اتهام نقض امور مالی روبه‌رو است. این باشگاه در بیانیه‌ای کوتاه گفت که از این اقدام تعجب کرده است. مجازات‌ها شامل اخراج از لیگ برتر، کسر امتیاز و محرومیت از عناوین کسب شده در دوره مورد بررسی است. پرونده سیتی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ بررسی می‌شود.

باشگاه در این مدت سه عنوان قهرمانی لیگ برتر به دست آورد؛ از جمله یک عنوان قهرمانی تحت هدایت پپ گواردیولا، سرمربی فعلی. او پیش از این تهدید کرد که اگر روسای باشگاه در مورد ادعای نقض قوانین به او دروغ گفته باشند، از سمت سرمربیگری سیتی استعفا خواهد داد.

این اولین بار نیست که باشگاه مجبور به کشمکش در دادگاه‌ها می‌شود، چرا که یوفا آنها را به دلیل ادعای نقض قوانین فیرپلی مالی در سال ۲۰۲۰ به مبلغ ۲۵ میلیون پوند جریمه کرده و آنها را به مدت دو سال از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم کرده بود. پنج ماه بعد، آن محرومیت لغو شد و جریمه توسط دادگاه داوری ورزش به ۹ میلیون پوند کاهش یافت.

در این رابطه این مطلب را هم بخوانید: بزرگان علیه سیتی خلافکار؛ قهرمان را به دست پایین‌تر بفرستید!/ همه اتهاماتی که به باشگاه منچسترسیتی زده شد

نظر شما