شناسهٔ خبر: 58646526 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

عرضه خودرو در بورس کالا با سهم ۸۵ درصدی دولت از سرگرفته خواهد شد !

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اعلام افزایش ۲۰ درصدی عوارض خروج از کشور از عرضه خودروها در بورس کالا ولی با سهم ۸۵ درصدی دولت خبر داد!

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع با اعلام مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره افزایش 20 درصدی عوارض خروج از کشور و با هدف هزینه در زیرساخت‌های گردشگری، گفت: یک درصد از منابع حاصل از وصول عوارض کالا و خدمات سازمان‌های مناطق‌ آزاد، صرف اشتغال در کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌شود. عوارض حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی و دارو هم در سال آینده از چهار به یک درصد کاهش می یابد.

خودروها در بورس کالا عرضه می‌شود

وی افزود: طبق مصوبه دیگر، ایران خودرو و سایپا و دیگر شرکت ها باید از ابتدای سال آینده، محصولات را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط عرضه کنند. شورای رقابت هم باید تا پایان فروردین‌ سال آینده، قیمت جدید خودروها را براساس بررسی هزینه تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه‌های تحقیق و توسعه و مالی مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا بروزرسانی کنند.

زارع توضیح داد: بورس کالا موظف است 85 درصد مابه‌تفاوت قیمت کشف شده و مصوب شورای رقابت را به حساب متمرکز وجوه وزارت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی‌نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما