شناسهٔ خبر: 58646507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۹ واحد راکد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشت

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق سیاست های دولت سیزدهم، امسال ۱۹ واحد راکد از مجموع ۲۶ واحد هدفگذاری شده در نواحی و شهرک های صنعتی و خارج از آن به چرخه تولید بازگشته است.

صاحب‌خبر -

سهیل مرادی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان ذیل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است و ۲ وظیفه مهم بر عهده دارد.

وی افزود: اصلی ترین و عمده ترین وظیفه در شرکت شهرک های صنعتی ایجاد زیرساخت برای واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنانچه یک سرمایه گذار بخواهد در یک واحد صنعتی مستقر شود تمام زیرساخت های لازم شامل آب، برق، گاز، فیبر نوری، آسفالت، تلفن و فضای سبز در اختیارش قرار داده می شود.

مرادی نژاد عنوان کرد: به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی خوشبختانه در حال حاضر ۲۱ شهرک و ناحیه مصوب در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری زمین است.

وی ادامه داد: کل اراضی در اختیار ما یک هزار و ۵۹۶ هکتار است و تمام شهرک های استان آب، برق، گار دارند و تعدادی از شهرک های استان متصل به تلفن و فیبر نوری هستند که در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: واحدهایی که در این شهرک ها به بهره برداری رسیده اند ۳۴۵ واحد بهره بردار است که تعدادی از این واحدها غیرفعال است.

مرادی نژاد بیان کرد: بخش دومی که در شرکت شهرک های صنعتی باید انجام شود حوزه حمایت و پشتیبانی از واحدهای صنعتی در حین بهره برداری و بعد از بهره برداری است.

وی گفت: واحدی که به بهره برداری برسد در زمینه مشاوره، آموزش، کمک تسهیلاتی و توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی حمایت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: علی رغم مشکلات موجود در کشور و تحریم هایی وجود دارد وضعیت شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی در حال حاضر مطلوب به نظر می رسد.

مرادی نژاد عنوان کرد: اکنون در بخش زیرساخت ها مشکلاتی وجود دارد و به خاطر عدم پرداخت اعتبارات هنوز مغفول مانده است و با پیگیری های انجام شده به زودی اعتبارات به استان تزریق می شود.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف جدیدی که شرکت شهرک های صنعتی اخیرا به عهده گرفته این است که ایجاد مجتمع های کارگاهی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این مجتمع ها با این نگرش راه اندازی می شوند که واحدهایی آماده استارت است و خط تولید دارد و امکان تهیه زیرساخت برایش فراهم نیست واحد به شکل استیجاری با یک قیمت نازل در اختیار آن قرار داده می شود.

مرادی نژاد ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ مجتمع کارگاهی در سطح استان در مرحله تکمیل و ساخت سوله است و سال آینده نیز حدود ۲۰ واحد کارگاهی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان احداث می شود.

نظر شما