شناسهٔ خبر: 58646447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

درخشش امیدوارکننده محصول آکادمی یونایتد در لیگ جزیره

مارکوس رشفورد، آهسته و پیوسته به سمت ستاره‌شدن گام برمی‌دارد

شاید اگر آن ضربه ایستگاهی دقایق پایانی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر در بازی فرانسه و انگلیس که توسط رشفورد زده شد، به تور دروازه هوگو لوریس چسبیده بود، بعد از جام جهانی همه گیشه‌های روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، خبر از ظهور دوران یک ستاره بی‌چون‌وچرا، جوان و بلندپرواز انگلیسی را که مسیر تبدیل‌شدن به یک ابرستاره در فوتبال را طی می‌کند،مخابره می‌کردند.

صاحب‌خبر -

بهرام حیدری‌رامشه: شاید اگر آن ضربه ایستگاهی دقایق پایانی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر در بازی فرانسه و انگلیس که توسط رشفورد زده شد، به تور دروازه هوگو لوریس چسبیده بود، بعد از جام جهانی همه گیشه‌های روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، خبر از ظهور دوران یک ستاره بی‌چون‌وچرا، جوان و بلندپرواز انگلیسی را که مسیر تبدیل‌شدن به یک ابرستاره در فوتبال را طی می‌کند،مخابره می‌کردند. اگرچه نمایش او در جام جهانی نیز بسیار قابل تحسین بود؛ ولی به دلیل حذف سه‌شیرها، آن‌گونه که شایسته این بازیکن بود، به او پرداخته نشد؛ اما او مسیر رشد خود را متوقف نکرد و با عزمی راسخ به سمت بهترشدن حرکت کرد. آمارهای اخیر او بی‌نظیر و خیره‌کننده هستند و خبر از تولد یک ابرستاره در دنیای فوتبال می‌دهد. در سال‌های اخیر جهان فوتبال برای انتخاب بهترین فوتبالیست همواره درگیر دوقطبی رونالدو و مسی شده بود و انتظار می‌رفت بعد از آنها، دوقطبی جدیدی با امباپه و هالند شکل بگیرد؛ اما با درخشش فوق‌العاده مارکوس رشفورد احتمالا همه معادلات به هم بریزد.

پس از خروج ناگهانی رونالدو از یونایتد و فسخ قرارداد، گویی فرصتی برای شکوفاشدن این ستاره با اعتمادبه‌نفس مهیا شد و البته ساختار تیمی و نظمی که تن هاگ به این تیم داده هم مزید بر علت شده که در مسیر موفقیت گام بردارد. حتی تنبیه‌های سرمربی هلندی هم شامل حال او شده بود و نیمکت‌نشینی را تجربه کرده بود؛ ولی تفکر حرفه‌ای و اعتقاد راسخ به موفق‌شدن باعث شد عملکردش را بهبود ببخشد. او کاملا از زیر سایه رونالدو خارج شد و به‌تنهایی بازیکنی تأثیرگذار برای تیمش شد. رشفورد به‌عنوان بهترین بازیکن ماه ژانویه و سپتامبر لیگ برتر انگلیس انتخاب شده و برای دومین بار در طول فصل جاری به‌عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر شناخته می‌شود. او اکنون در بهترین فرم فوتبالی خود قرار دارد و پس از اتمام جام جهانی در 10 بازی اخیر یونایتد در همه رقابت‌ها موفق به زدن 10 گل مقابل برنلی، ناتینگهام‌فارست، وولوز، بورنموث، اورتون، چارلتون (دو گل)، منچسترسیتی و آرسنال شده است. هیچ بازیکنی در پنج لیگ معتبر اروپا چنین رکوردی ندارد. این ستاره 25ساله محصول آکادمی یونایتد تاکنون 51 بازی ملی انجام داده که احتمالا در آینده نزدیک شاهد درخشش بیشتری از او خواهیم بود. او همچنین در این فصل در 29 بازی 18 گل به ثمر رسانده و بسیار محتمل است بهترین رکوردش را که 22 گل در فصل 2019 - 2020 بوده، پشت سر بگذارد. رشفورد در‌حال‌حاضر فقط هالند، امباپه و لواندوفسکی را در مهاجمان اروپا از نظر آماری بالاتر از خودش می‌بیند؛ اما تا پایان فصل فرصت را دارد این فاصله را کاهش دهد و با توجه به عملکرد بی‌نظیر اخیرش، بعید نیست که نتیجه‌ای شگفت‌انگیز را اواخر فصل رقم بزند. او به‌خوبی نشان داده که اعتماد به نفس لازم و کافی را برای ستاره‌شدن دارد و به قول روی کین چنین نمایشی فقط با داشتن اعتماد‌به‌نفس ممکن است. شاید یکی دیگر از دلایل موفقیت او برخلاف بازیکنان بزرگی مثل رونالدو، هالند و نیمار، قابلیت مثال‌زدنی‌اش در مطابقت با سیستم‌های مدنظر سرمربی و ساختار باشگاه باشد که به‌خوبی این مهم را در منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس نشان داده است.

اریک تن هاخ سرمربی موفق یونایتد نیز درمورد او گفته بود که مارکوس برای این شرایط به‌شدت جنگیده و خود اوست که باید نشان دهد می‌تواند در بالاترین سطح رقابت کند. همه اینها نشان می‌دهد که فاکتور‌های موفقیت و ستاره‌شدن در این بازیکن جمع شده است و از ظهور یک ستاره پرفروغ در دنیای فوتبال خبر می‌دهد. آمار بسیار شگفت‌انگیز اخیر، بازی‌های بسیار دلپذیر و اعتماد‌به‌نفس مثال‌زدنی از او به معنای واقعی کلمه یک فوتبالیست فانتزی و ماجراجو و مهارناپذیر ساخته است. خودش اعتقاد دارد که از نظر عملکرد در زمین در‌حال‌حاضر در بهترین روزهایش قرار دارد و احساس بسیار خوبی در زمین دارد.

 

نظر شما