شناسهٔ خبر: 58646433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هنرمندان کردستان: انقلاب اسلامی هنر مردمی خودجوش و خواستار عدالت و معنویت در مقابله با ظلمات طاغوت بود

جمعی از هنرمندان کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند؛ بدیهی است که ذات هنر با روح لطیف و سرشار از معرفت انسانی عجین است و چشمه جوشان انقلاب اسلامی نیز هنر مردمی خودجوش و خواستار عدالت و معنویت در مقابله با ظلمات طاغوت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمعی از هنرمندان کردستان به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کردند.

مردم مجاهد و قهرمان‌پرور سرزمین هنر و فرهنگ

بدیهی است که ذات هنر با روح لطیف و سرشار از معرفت انسانی عجین است و چشمه جوشان انقلاب اسلامی نیز هنر مردمی خودجوش و خواستار عدالت و معنویت در مقابله با ظلمات طاغوت بود.

ایران اسلامی همواره بستر حوادث تلخ و شیرین زیادی بوده که تجربه حاصل از آن جز اصلاح امور و نیل به توسعه نبوده و نخواهد بود.

در هنر نمی‌توان مرزی را ترسیم و تعلق‌خاطری را زدود، بلکه باید به آن روح تعهد دمید و از نفس شیطان لعین آن را صیانت نمود.

چهل و چهارمین بهار آزادی ماحصل گفتمان ملت در تحقق حاکمیتی مردم‌سالار با رویکردی دینی است و پیام دین مبین اسلام نیز جز صلح و مهربانی برای جهانیان چیز دیگری نیست و این جلوه هنر ایرانی است که وحدانیت مکتب اسلام را به عنوان مکتب توحیدی انسان‌ساز معرفی نموده و می‌نماید.

ما جمعی از هنرمندان استان فرهنگی کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه هنرمندان این سرزمین بالاخص شهدای هنرمند ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و پیمان مجدد با بزرگ هنرمند مدافع شرف و ناموس سرزمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) بر توجه ویژه به جایگاه هنرمندان به عنوان مولدان هنر ناب ایرانی تاکید نموده و خود را مکلف به آگاهی‌بخشی جامعه با ابزار نافذ هنر می‌دانیم.

مسئولان انقلابی و جهادگر کردستان در مسیر توسعه قطعا باید به اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان ثروتی وزین توجه نماید و همتشان را در این حوزه مضاعف نمایند.

کردستان، سرزمین صفا و وفاداری است و کژاندیشی در آن جایی ندارد و کیانداران فداکار این سرزمین همواره مدافع شرف، خاک و ناموس ایران‌زمین بوده‌اند.

مام وطن در قاموس هنرمند کردستانی یعنی عزت، غیرت و افتخار و تکریم انسان به معنای تام و خاص آن.

انتهای پیام/2330/74

نظر شما