شناسهٔ خبر: 58646277 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح مالیات بر سوداگری برای جلوگیری از سفته‌بازی باید اجرایی شود/ راهی جز اجرای این طرح نداریم

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از سفته‌بازی باید طرح مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی شود، گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه با اهتمام و پیگیری دولت سیزدهم و با تعامل نمایندگان در مجلس یازدهم به تصویب می‌رسد.

صاحب‌خبر -

محمد صفایی دلوئی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: بحث طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی به نتیجه نرسید و موفق نشدیم این طرح را به تصویب برسانیم.

وی افزود: این طرح به موضوع مالیات در زمین، مسکن، طلا، ارز و خودرو پرداخته است که باید بعد از تصویب با تأمین زیرساخت‌ها و با اهتمام بیشتری اجرایی شود.

صفایی دلوئی عنوان کرد: با اجرای دقیق این طرح، حجم زیادی از سرمایه‌ها از سمت سوداگری به سمت اشتغال و رونق تولید هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه کالاهایی مانند زمین، مسکن و طلا و ارز در بسیاری از کشورها جزو موارد مصرفی هستند، گفت: در کشورمان این کالاها به سرمایه‌ای تبدیل شده است. باید این کالاها را از حالت سرمایه‌ای خارج کنیم و به سمت کالاهای مصرفی ببریم.

این نماینده مجلس، تأکید کرد: برای جلوگیری از سفته‌بازی باید طرح مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اجراست و حتی در نظام‌های سرمایه‌داری با این موضوع برخوردهای قوی‌تر می‌شود و مردم این نوع مالیات را پرداخت می‌کنند.

نظر شما