شناسهٔ خبر: 58646258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار فامنین:

فعالین حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، مجاهد هستند

همدان- ️فرماندار فامنین گفت: کسانی که در سه عرصه مقابله با اعتیاد، افراد آسیب دیده و آسیب پذیر و آسیب زا فعالیت دارند، مجاهد هستند؛ زیرا در مقابل دشمن در حال فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ️سید روح‌الله حسینی عصر سه شنبه در همایش بهبود یافتگان شهرستان فامنین که با حضور دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، امام جمعه فامنین و ۱۹۰ نفر از بهبود یافتگان برگزار شد، گفت: کسانی که در سه عرصه مقابله با اعتیاد، افراد آسیب دیده و آسیب پذیر و آسیب زا فعالیت دارند، مجاهد هستند؛ زیرا در مقابل دشمن در حال فعالیت هستند.

️وی افزود: برنامه‌های مختلفی برای این افراد در شهرستان قطعاً توسط مسئولین امر وجود دارد که باید آنها پیگیری شود؛ در این مقوله دشمنان نقشه مفصل و دقیقی دارند که به صورت تخصصی و حرفه‌ای بر روی آن کار می‌کنند تا فرزندان این سرزمین به این بلا مبتلا شوند.

فرماندار فامنین اضافه کرد: اراده بسیار خوبی در سطح شهرستان به واسطه مسئولین و مردم برای بهبود یافتگان وجود دارد و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مصداق بارز مجاهدت هستند.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود خطاب به بهبود یافتگان گفت: از امروز سفیران پاکی باشید و متولیان با همفکری و هم افزایی و با برنامه هدفمند و طبق زمانبندی کاری کنند که این موفقیت‌هایی که کسب کرده‌ایم حفظ شود و در راستای موفقیت‌های بهتر و بیشتر نیز قدم برداریم.

حسینی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب و استفاده از واژه غم بزرگ و سنگین برای اعتیاد، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص هیچ آسیبی این واژه را به کار نبرده‌اند و این سنگینی اعتیاد برای خانواده‌ها و جامعه را نشان می‌دهد.

وی افزود: بعضی اوقات فکر می‌کنیم، وقتی فردی به یک بیماری مبتلا شد خود فرد درگیر است و می‌توان او را رها کرد ولی وقتی از نزدیک نگاه می‌کنیم، می‌بینیم پدر، مادر، برادر، و اطرافیان درگیر این بیماری هستند؛ در حالی که بعضی از لحاظ اجتماعی درگیر هستند و وقتی امام راحل (ره) می‌فرمایند «نجات یک معتاد نجات، جامعه است»؛ جمله‌ای که بسیار دقیق و عمیق است.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از ۱۰ نفر از بهبودیافتگان به قید قرعه تقدیر به عمل آمد.

نظر شما