شناسهٔ خبر: 58646231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

افشار فتح الهی:

منطقه آزاد قشم پیشران تحقق وعده ساخت مسکن در کشور

موج نیوز معصومه مشار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هفتمین مرحله این طرح طرح مسکن جوانان در قشم با هدف اعطای زمین به جوانان در شهرهای جزیره با واگذاری بیش از 75 هکتار زمین در سه شهر رمکان، سوزا و طبل همزمان با دهه مبارک فجر کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، افشار فتح الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم کلنگ زنی هفتمین‌ مرحله طرح مسکن جوانان در قشم، با اعلام این خبر گفت: طرح مسکن جوانان جزیره، پروژه‌ای در راستای عمل به قول آیت‌الله رییسی، ریاست جمهوری در دولت سیزدهم است که منطقه آزاد قشم پیشتاز به اجرا در آوردن آن شد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد قشم با عملیاتی کردن طرح مذکور در شش مرحله، ۳۵۰۰ جوان بومی را در ۳۸ روستا با اعطای زمین به وسعت ۱۶۰ هکتار صاحب‌خانه کرد و در گام بعدی خود در تلاش است تا با آغاز کلنگ زنی طرح مسکن جوانان جزیره در شهرها، به آرزوی دیرینه خانواده‌های قشمی رنگ تحقق بخشد.

به گفته فتح الهی، در هفتمین مرحله اعطای زمین به جوانان جزیره، ۳۲۲ جوان در شهر رمکان در وسعتی بالغ‌بر ۱۶.۱ هکتار، ۵۵۲ جوان در شهر سوزا در مساحتی بالغ‌بر ۲۷.۶ هکتار صاحب‌خانه می‌شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: همچنین این طرح در شهر طبل برای ۶۳۵ جوان بومی در زمینی به مساحت ۳۱.۷۵ هکتار، سکونت به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، این کلنگ زنی با احتساب واگذاری‌های صورت گرفته در روستاهای قشم، هفتمین مرحله از طرح مسکن جوانان جزیره محسوب می‌شود که درمجموع، ۷۵.۵ هکتار زمین در آن به ۱۵۰۹ جوان ساکن در سه شهر رمکان، سوزا و طبل اختصاص خواهد یافت.

نظر شما