شناسهٔ خبر: 58646193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح و کلنگ زنی ۱۳ طرح در هفتمین روز دهه فجر در رودان +عکس

فرماندار رودان از افتتاح و کلنگ زنی ۱۳ طرح عمرانی ، بهداشتی ، خدماتی و ورزشی در هفتمین روز از دهه فجر در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا سالاری در حاشیه آیین افتتاحیه این طرح در گفتگو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: در هفتمین روز از دهه مبارک فجر طرح آسفالت بافت فرسوده محلات شهر رودان شامل محلات  پشته معزآباد، بندمیر، بالاشهر دهبارز،  چاه تمر به طول ۲۰۰۰۰ هزار متر مربع با اعتبار ۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: شهر رودان ۳۲۰ هکتار بافت فرسوده دارد که  بازآفرینی شهری در این محلات با جدیت در  رودان اجرا می شود که ۲۰ هزار متر آسفالت شده است که تنها  در محله پشته معزآباد ۵۵ هزار متر آسفالت شده است.

وی در ادامه از افتتاح زمین چمن مصنوعی محله حاجی آباد رودان هم به عنوان دیگر طرح شهرداری رودان خبر داد و گفت: این فضای ۱۲۰۰ متر مساحت دارد و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان احداث شده است.

سالاری بیان داشت: عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت پشته معزآباد رودان هم امروز  آغاز شد.

وی افزود: این مرکز خدمات جامع سلامت با زیر بنای ۶۱۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

فرماندار رودان یادآور شد ؛ با تکمیل این طرح   ۱۸ هزار نفر تحت پوشش آن  قرار می گیرند.

وی گفت: در ادامه طرح های روز هفتم دهه فجر رودان هفت واحد مسکن مددجویی بهزیستی نیز افتتاح شد که  برای ساخت  هر کدام از این واحد ها ۲۴۵ میلیارد ریال   هزینه شده و هر کدام یک از واحد ها ۱۰۶ متر مربع زیر بنا دارد.

وی از افتتاح یک آموزشگاه آزاد  فنی و حرفه در رودان به عنوان طرحی برای ایجاد اشتغال برای بانوان یاد کرد و گفت: این مرکز با اعتبار  ۹۵۰ میلیون تومان با زیر بنا ۱۶۰ متر و ظرفیت آموزش برای  ۲۵۰ نفر در سال افتتاح شد که با بهره برداری از آن  برای ۴ نفر بطور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

عبدالرضا سالاری از افتتاح کارگاه تولید سبد پلاستیکی در رودان هم خبر داد و گفت: این واحد با زیربنای ۸۰۰ متر مربع سوله با تولید سالیانه ۱۵۰۰ تنی و اشتغال ۸ نفر و ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که این واحد تولیدی در تکمیل چرخه  تولیدات کشاورزی شهرستان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز عملیات اجرایی سازه آبخیزداری رودخانه کروم آغاز شد که حوزه آبخیز بالا دست این رودخانه یک میلیارد متر مکعب آب را سالانه وارد شهر رودان می کند و  این طرح برای جلوگیری از قدرت تخریب احتمالی سالیانه شهر  احداث می شود و با احداث آن چاه های آب پایین دست نیز تامین خواهند شد که ۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار  در فاز اول آن تخصیص داده شده است و  طول تاج آن ۶ متر و ارتفاع آن نیز ۱۰ متر است و تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رودان از افتتاح خانه عالم روستای آبنما به عنوان دیگر طرح روز هفته دهه فجر در رودان یاد و گفت: اعتبار این طرح ۴۰۰ میلیون تومان می باشد و ۱۰۰ متر مربع زیر بنا دارد.

وی اظهار داشت: یک زمین چمن مصنوعی نیز به جوانان روستای سیزده آبان در بخش مرکزی  تقدیم شد که اعتبار آن ۷۰۰ میلیون تومان می باشد.

فرماندار رودان از افتتاح آسفالت معابر و کلنگ زنی سالن ورزشی چند منظوره به عنوان طرح های دهه فجر در روستای خراجی نامبرده که امروز افتتاح و کلنگ زنی شدند و گفت: طرح آسفالت معابر  به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با مشارکت  دهیاری خراجی و بنیاد مسکن احداث شده است که این طرح به نمایندگی از روستاهای های سرجوییه، غیبی و خیرآباد افتتاح شد.

وی اضافه کرد: سالن ورزشی چند منظوره روستای خراجی نیز  با اعتباری  بالغ بر ۸ میلیارد تومان اعتبار احداث  خواهد شد.

 

سالاری خاطر نشان کرد: پروژه بلوار ورودی روستای قلعه کمیز نیز  با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۵۰۰ متر طول شامل چراغ روشنایی، نصب جدول و آسفالت  افتتاح شد.
وی خاطر نشان کرد: در پایان هم دبستان شهید یدالله اخلاقی روستای جم انبه بخش جغین افتتاح شد.
وی افزود: این آموزشگاه ۶ کلاسه با اعتباری بالغ بر   ۳ میلیارد تومان و زیر بنای ۳۰۰ متر مربع احداث شده که  با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس به اتمام رسیده است که با افتتاح این دبستان ۱۸۳ دانش آموزان در آن تحصیل خواهند کرد.

 

پایان پیام/۸۸۰۵۹

نظر شما