شناسهٔ خبر: 58646164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

۳۰۰ هزار نفر از موزه دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کردند

اراک- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم از موزه دفاع مقدس استان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کریمی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مهمترین مأموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و خصوصاً نسل جوان است که در این راستا اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفته و در ابعاد گوناگون فعالیت‌های متنوعی در حال اجرا است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: در راستای تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی با حضور اقشار و دستگاه‌های مختلف استان سازماندهی شده و با توجه به اینکه یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری ادامه راه کنگره شهدای استان بود فعالیت‌ها در قالب ستاد کنگره ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: تکمیل موزه دفاع مقدس استان از اهداف مهم کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه اقدامات عمرانی و زیرساختی است که به پیشرفت قابل توجهی رسیده و امروز بازدید برای دانشجویان و سایر اقشار مردم در این مرکز فرهنگی فراهم شده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

کریمی با بیان اینکه مرکز موزه دفاع مقدس استان مرکزی امروز به پاتوق جوانان و نوجوانان و پیشکسوتان دفاع مقدس تبدیل شده، گفت: در طرح شهید مجید ایزد پناه یکی از مهمترین اماکنی که دانشجویان و دانش آموزان از آن بازدید می‌کنند موزه دفاع مقدس استان است که در این راستا راویان برجسته ای تربیت شده‌اند و نقش استان را تبیین و روایت می‌کنند.

وی افزود: استان مرکزی در دفاع مقدس ۶۰ مأموریت مهم ملی انجام داده که در راستای تبیین نقش مهم استان در هشت سال جنگ تحمیلی از ۷ سال گذشته اقدامات مختلفی در حال انجام است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: قرارگاه جهاد تبیین با حضور جمعی از نخبگان استان در راستای بهره مندی از گنج دفاع مقدس تشکیل شده و جلسات آن به طور هفتگی با حضور مسئولین استانی و نخبگان انجام می‌شود.

نظر شما