شناسهٔ خبر: 58646138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل پیشگیری سازمان قضایی نیروهای مسلح:

فرمان عفو رهبری نقشه باطل دشمنان را خنثی کرد/ بی‌برنامگی در فضای مجازی تهدید است

فاطمه رائیجی

مدیرکل پیشگیری، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دستور عفو از سوی مقام معظم رهبری نقشه باطل دشمنان را خنثی کرده است.

صاحب‌خبر -

شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح گلستان عصر امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن با حضور مدیرکل، پیشگیری، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح، مسئولان سازمان قضایی گلستان و فرماندهان نظامی و انتظامی گلستان برگزار شد.

دکتر مجتبی شیرود بزرگی، مدیرکل پیشگیری، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح در این نشست اظهار کرد: دستور عفو از سوی مقام معظم رهبری در این برهه خاص زمانی بیانگر اقتدار و ظرفیت نظام اسلامی بوده و نقشه باطل دشمنان را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه رسانه‌ای دشمن در حوادث اخیر ضمن تخریب چهره اشخاص صالح نظام به وجهه حاکمیت اسلامی نیز اهانت کرده است، افزود: تعدادی از جوانان براثر القائات و تبلیغات رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی فریب خورده‌اند که خوشبختانه متوجه اشتباه خود شده‌اند.

مدیرکل پیشگیری، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه در اغتشاشات ادراک غلط برخی جوانان باعث غفلت و فریب آنان شده است، بیان کرد: در این مسیر و تجربه طی شده باید تحلیل موضوع کرده و این اتفاقات را به فراموشی نسپاریم. 

شیرود بزرگی اضافه کرد: برخی افراد با تصور اینکه فضای مجازی یک خانه امن پنهان و بدون نظارت بوده و کسی نمی‌تواند به شخص مجرم دست یابد، در این عرصه مرتکب جرم و شیطنت می‌شوند.

وی برنامه نداشتن در فضای پرسرعت مجازی را یک تهدید دانست و یادآور شد: با این حال به فرموده مقام معظم رهبری اگر فضای مجازی را مدیریت کنیم به زیان ما نخواهد بود، برای جبران عقب‌ماندگی در حوزه پیشگیری باید پیش‌بینی و رصد نتیجه ماموریت‌ها در حوزه پیشگیری و به‌ویژه فضای مجازی را در اولویت قرار دهیم تا در آینده دچار بحران نشویم.

مدیرکل پیشگیری، عفو و سجل قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه دستیابی به نتایج برنامه‌های پیشگیرانه زمانبر بوده و نیاز به تکرار و استمرار دارد، افزود: نتیجه کار در حوزه پیشگیری باید منجر به ارتقای سطح صلابت، سلامت و اقتدار نیروهای مسلح و در نهایت نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.

دکتر غلام الواری، رئیس سازمان قضایی گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: جلسات بسیار خوبی با حضور نیروهای مسلح و همکاران قضایی به صورت تخصصی در حوزه پیشگیری از جرائم نوپدید فضای مجازی تشکیل شده، در کمیسیون پیشگیری قضائی و حقوقی نیز مباحثی مانند عضویت در گروه‌ها و سرویس‌های مخالف نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام  و افشاء اسناد سری و دولتی مطرح شده است. 

وی با بیان اینکه جرائم مرتبط با فناوری‌های جدید از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و سامانه‌های مخابراتی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر بسترهای پیشگیری از وقوع جرم به‌درستی و علمی شناخته شود، به کاهش هزینه‌های مقابله با جرائم می‌انجامد.

رئیس سازمان قضایی گلستان، مبنای پیشگیری از وقوع جرائم را تلاش برای درگیر ساختن فعالانه بخش‌های مختلف نیروهای مسلح به منظور کاهش جرائم نظامی خواند و متذکر شد: از منظر علل و عوامل وقوع جرم تدابیر و اقدامات برجسته، نقاط ضعف و موانع احتمالی، راهکارهای قابل اجرا و عدم موفقیت در اجرای برخی از راهکارها بررسی شده است‌. 

الواری با بیان اینکه ارتکاب هر جرم آثار و لطمات زیانباری را برای مجرم و جامعه به همراه خواهد داشت، یادآور شد: با مجازات نمی توان فرصت ها و حرمت های از دست رفته را جبران کرد.

وی در پایان به راه‌های کاهش آسیب‌های خدمت سربازی اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از بدنه نیروهای مسلح را سربازان تشکیل داده و کاهش آسیب‌های خدمتی با گسترش معنویات، تقویت روحیه نشاط و شادابی و تقویت کلاس‌های آگاه‌سازی حقوقی امکانپذیر است.

انتهای پیام

نظر شما