شناسهٔ خبر: 58646133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رکوردشکنی با فروش ماهیانه یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در دولت قبلی اعلام شد که هرکس بتواند ماهیانه 200 هزار بشکه نفت بفروشد ما وی را به عنوان وزیر نفت معرفی می‌کنیم؛ دولت سیزدهم موفق شد در همین ماه گذشته یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت را بفروشد و موفق شد رکورد فروش نفت در سالیان اخیر را بشکند.

صاحب‌خبر -

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری امشب در سلسله جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد:  به برکت انقلاب اسلامی و دهه فجر گاهی فرصت می‌شود تا بخشی از افتخارات این ۴۴ سال را باهم مرور کنیم؛ افتخاراتی که بیشتر مربوط به نظام جمهوری اسلامی ذیل سایه مقام معظم رهبری می‌شود.

وی ادامه داد: ما در چند جبهه جهاد تبیین قرار داریم، دشمن در جبهه اول سعی کرده تا از حکومت سلطنتی که از آن به عنوان حکومت طاغوت یاد می‌شود تصویرسازی خوبی انجام دهد؛ این پروژه تطهیر پهلوی معمولا توسط رسانه‌های معاند بیگانه قوت گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که انقلاب سال ۱۳۵۷ در چه شرایطی رخ داد اما با این اقدامات به‌دنبال ناامیدی و یاس مردم در اردوگاه انقلاب هستند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: جبهه دومی که ما باید در آن حضور فعال‌تری داشته باشیم جبهه مقابله با تحریف دستاوردهای انقلاب است و جبهه سوم جبهه ایجاد امید بین مردم است. برای اینکه منطق درستی از دستاوردهای این 44 سال داشته باشیم باید در این ۳ جبهه تحلیل مناسبی داشته باشم.

وی عنوان کرد: ما باید ابتدا بدانیم در گذشته چه وضعیتی داشتیم، درحال حاضر کجا هستیم و از همه مهم‌تر باید نسبت به افق انقلاب و جمهوری اسلامی آگاه باشیم. بزرگان برای ما که بعد از انقلاب متولد شده‌ایم شرایط زندگی خود قبل از انقلاب را توصیف کرده‌اند و می‌دانیم که شرایط کشور در آن زمان چگونه بوده است.

رکوردشکنی با فروش ماهیانه یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت

منصوری تاکید کرد: درحال حاضر در مسیر پنج گانه تمدن نوین اسلامی با جدیت و قدرت درحال حرکت هستیم تا به هدف والای خود برسیم؛ مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرموده‌اند که برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی ۵ گام باید برداشته شود. گام اول و دوم با قدرت برداشته شد و به بهترین شکل رقم خورد.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در چند سال اخیر در گام سوم که مربوط به تحقق دولت اسلامی است، گیر کرده‌ایم؛ متاسفانه برخی فراز و فرود‌ها، موانع و مشکلات اجازه نداد تا گام سوم را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم. هرچند که در حال‌حاضر آمار و ارقامی که وجود دارند گواهی می‌دهند که رو به جلو در حال حرکت هستیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: اینکه یک دولت اسلامی روی کار بیاید وابسته به حضور یک نفر نیست که بگوییم با آمدن وی دولت اسلامی تحقق یافت بلکه این موضوع یک فرآیند تکاملی است. همه تحلیل‌ها نشان می‌دهد که حضور آیت‌الله رئیسی اتفاقی بزرگ برای تحقق دولت اسلامی است.

وی ادامه داد: حضور وزرای توانمند و جمع کردن افراد متخصص کنار هم مردم را به روی کار آمدن دولت اسلامی امیدوار کرده است؛ وقتی می‌خواهیم از دستاورد‌های این دولت سخن بگوییم دو موضوع مطرح می‌شود.

منصوری افزود: موضوع اول مربوط به اعداد، ارقام و شاخص‌ها می‌شود اما دستاورد دوم مربوط به رویکردهای گفتمانی دولت می‌شود که موضوع مهم‌تر از ارقام است؛ همین موضوع یک وجه تمایز دولت مردمی در برابر دولت طاغوتی می‌دانیم.

*دولت سیزدهم موفق شد گفتمان عدالت محوری را محقق کند

سرپرست نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: حضور آیت‌الله رئیسی و تحقق گفتمان عدالت و مردم محوری ذیل این دولت مردمی به فضل خداوند این فرصت را برای کشور ایجاد کرده است؛ این موضوع باعث شد تا مباحث سکولاری به بدنه دولت راه پیدا نکند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: برخی اتفاقات نامبارکی در دولت قبل رخ داده و باعث شده بود که افراد ناسالمی در حوزه‌های مختلف مانند اقتصاد ورود پیدا کنند، این اتفاق باعث شده بود که نفوذ و رویکردهای غرب‌گرا در کشور بیش از گذشته باشد.

*از همان ابتدای دولت سیزدهم با مشکلاتی که میراث دولت قبل بود مواجه شدیم

وی مطرح کرد: دولت دوازدهم کشور را در شرایط نامساعد تحویل دولت سیزدهم داد و ما از همان ابتدا با مشکلات مختلفی مواجه بودیم، برای مثال در وضعیت درمان ما روزانه ۷۰۰ نفر را بر اثر کرونا از دست می‌دادیم؛ اما امروز با تلاش‌های بی‌وقفه دولت سیزدهم و لطف خدا این آمار تقریبا به صفر رسیده است.

منصوری اظهار کرد: در حوزه اقتصادی ما کشور را با تورم ۵۹ درصدی تحویل گرفتیم، بدهی‌های انباشته‌ای از دولت قبلی به یادگار مانده بود و حدود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال ۱۴۰۰ وجود داشت. ما در دولت سیزدهم ماهانه حدود 15 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبلی را پرداخت می‌کنیم.

*دولت سیزدهم به ظرفیت‌های بومی اتکا کرده است

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: یکی از تفاوت‌های دولت انقلابی با دولت‌های قبلی نگاه به ظرفیت‌های داخلی است، دولت سیزدهم اعتماد بسیاری به استعداد نخبگان بومی دارد و به آن‌ها اتکا کرده است. با قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ بخش کشور در حال حاضر به زلف غرب گره زده نشده و ما برای انجام وظایفمان بهانه نمی‌آوریم که اگر برجام امضا شود می‌توانیم کاری انجام دهیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری مطرح کرد: مردم ما به یاد دارند که دولت قبلی صراحتا اعلام کرد که اگر برجام امضا نشود آب شرب مردم با مشکل مواجه می‌شود، اما امروز عمده مسائل کشور را داریم با ظرفیت داخل پیش می‌بریم.

*رکورد فروش نفت در سال‌های اخیر را در دولت سیزدهم شکستیم

منصوری گفت: در دولت قبل رئیس جمهور وقت اعلام کرده بود که اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد ما آن شخص را به عنوان وزیر نفت دولت معرفی می‌کنیم؛ این یعنی خود تحریمی و عدم اعتماد به نفس در بدنه اجرایی دولت. به فضل خدا دولت آیت‌الله رئیسی در ماه گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت فروخت که رکورد فروش نفت در سالیان اخیر زده شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: این آمار یعنی گشایش زنجیری از تحریم‌ها که بدون رانت و از راه سالم به آن رسیدیم؛ دولت مردمی آقای رئیسی امروز افتخار این را دارد که یک دولت مردمی است و با استفاده از همین مردم به توسعه در زمینه‌های مختلف رسیده است.

*اقدامات مختلفی برای جلوگیری از فساد‌های مالی انجام شده است

سرپرست نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: در حوزه اقتصادی و جلوگیری از فساد این دولت اقدامات بسیاری انجام داد؛ در همین دولت تصمیم گرفته شد که حساب یکپارچه‌ای برای تمام دستگاه‌های دولتی زیر نظر بانک مرکزی و سازمان برنامه‌ریزی بودجه راه‌اندازی شود تا همه مسائل تحت کنترل دولت باشد.

وی افزود: ما برای اولین بار در دولت آیت الله رئیسی صورت حساب مالی ۶۰۰ شرکت دولتی را شفاف‌سازی کردیم و در دسترس عموم قراردادیم؛ قبل از این دولت شما حتی یک مورد مشابه هم پیدا نمی‌کنید. در دولت‌های قبلی تمام مراودات مالی پشت درب‌های بسته رخ می‌داد.

* از مشکلات و تنگناهای مردم باخبر هستیم

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: ما از وضعیت معیشتی مردم مطلع هستیم و می‌دانیم که در چه تنگناهایی قرار دارند؛ این را صادقانه به مردم عرض می‌کنیم که در حوزه‌های اقتصادی در برخی شاخص‌های کلان وضعیت مناسبی داریم.

وی ادامه داد: متاسفانه جنگ ترکیبی همه جانبه‌ای که امروز در کشور وجود دارد اجازه نمی‌دهد تا مردم تحلیل مناسبی از وضعیت امروز داشته باشند؛ بخش بیشتر این جنگ در زمینه اقتصادی کشور حاکم است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها یکی از اقدامات موثر دولت در زمینه اقتصاد بود؛ برخی از افراد گلایه‌مند از این موضوع هستند اما لازم می‌دانم بگویم که ما راهی جز این کار نداشتیم. ما اگر می‌خواستیم مانند دولت‌های قبلی حرکت کنیم باید ماهیانهمبلغ بزرگی را یارانه می‌دادیم که این موضوع اصلا امکان‌پذیر نبود.

منصوری تصریح کرد: اگر می‌خواستیم ماهیانه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه دهیم می‌بایست سراغ چاپ پول و استخراج از بانک مرکزی می‌رفتیم؛ این حرکت باعث فزایندگی در نقدینگی می‌شد اما با همه این اوصاف دولت شجاعانه زیر این مسئله رفت و مطابق قانون عمل کرد.

*در دولت سیزدهم به 1500 روستا آب‌رسانی انجام شد

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در دولت سیزدهم به اقدامات مختلفی مانند پروژه‌های عمرانی که سالیان سال تعطیل  بود پرداخته شد، طرح‌های انتقال آب خوزستان و آب همدان در حرکتی جهادی در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی افزود: در همین دولت موفق شدیم به 1500 روستا در سطح کشور آب‌رسانی انجام دهیم، در بحث‌های بزرگی مانند انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی این دولت موفق بوده است.

*وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در دولت سیزدهم محقق شد

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: ایجاد سالیانه یک میلیون شغل یکی از وعده‌های انتخاباتی آیت‌الله رئیسی بود؛ در همین راستا چند روز پیش وزیر محترم کار اعلام کرد که در سال 1401 وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل محقق شده است.

وی ادامه داد: در بحث تامین اجتماعی و بیمه درحال حاضر هیچ کسی نیست که تحت پوشش بیمه نباشد؛ حدود ۵ و نیم میلیون نفر که هیچ بیمه‌ای نداشتند در دولت سیزدهم تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

نظر شما