شناسهٔ خبر: 58646114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

انقلاب اسلامی به دنبال حراست از نظام‌های اجتماعی است

محمدحسین تقوی

عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: انقلاب اسلامی به دنبال حراست از نظام‌های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا مقصودی امشب سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در هفتمین شب جشن انقلاب که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به همت مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی در مسجد جامع خاتم الانبیاء پردیسان قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اقتصاد چیزی است که از افراد رفع نیاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رفع نیاز در کانون‌های اجتماعی انجام می‌شود، مطرح کرد: مسلمانان این رفع نیاز را مدیون فرامین دین اسلام هستند چراکه همواره در اسلام به پیگیری احوال همسایه و صله رحم تاکید شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه نظم اجتماعی ایران نظم مواسات است، عنوان کرد: خیریه‌ها و صندوق‌هایی که در مساجد وجود دارد موجب می‌شود اگرچه مشکلاتی وجود دارد ولی رفع نیاز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی حراست از این ساختارها است، خاطرنشان کرد: اگرچه در این حراست‌ها کاستی‌هایی وجود داشته است ولی اگر با سایر کشورها مقایسه شود قطعا به این نتیجه می‌رسیم که انقلاب اسلامی در حفظ نظم اسلامی و شیعی موفق بوده است.

مقصودی با بیان اینکه نظم جهانی خانواده‌سوز است، تصریح کرد: در کشورهای غربی خانواده و محیط‌های اجتماعی معنایی ندارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی درکنار حفاظت از نظم‌های شیعی و اسلامی یک نظام‌های جدیدی ازجمله زیارت اربعین که یک نظم ولایی است را نیز خلق کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه برای آرام گرفتم تورم باید فعالین اقتصادی نیز آرامش داشته باشند، یادآور شد: البته در این عرصه تحریک‌های حاکمیتی نیز تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام

نظر شما