شناسهٔ خبر: 58645305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با هفتمین روز دهه فجر:

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ خدماتی در جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد

مهاباد - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر برنامه‌های افتتاح و کلنگ زنی تولیدی، خدماتی و گازرسانی با حضور مدیران استانی و شهرستانی و همچنین همراهی اقشار مختلف مردم در شهرهای مهاباد، شاهین دژ و سردشت برگزار شد.

بهره‌برداری از واحد تولیدی کودهای شیمیایی در مهاباد

مدیر صندوق کارآفرینی امید مهاباد در حاشیه افتتاح واحد تولیدی کود شیمیایی گفت: شرکت تولیدی و بازرگانی دانش شیمی طلایی با اشتغالزایی ۱۰ نفر بیش از ۶۵ نوع محصول تولید می‌کند.

کامران کریمی آذر اظهار کرد: این واحد با بهره گیری از تسهیلات تبصره ۱۸، سه میلیارد تومان از این صندوق وام گرفته و راه اندازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی هم در این مراسم با بیان اینکه اقتصاد استان وابسته به کشاورزی است، گفت: چرخه تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا بسته بندی در راستای صادرات موفق باید به سمت مکانیزه شدن حرکت کند.

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ خدماتی در جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد

جواد کرمی افزود: به طور مثال امروز کشورهای وارد کننده محصولات کشاورزی به ویژه در بخش سیب تمام مرحله تولید را رصد می‌کنند و استانداردهای یک محصول صادراتی را از ما انتظار دارند.

وی ادامه داد: کشاورزی یکی از بخش‌های اصلی رونق اقتصادی استان بوده و توجه به زیرساخت‌های و ایجاد امکانات در این بخش امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: زیرساخت‌های لازم در بخش سورتینگ و بسته بندی و همچنین فراهم کردن ملزومات تولید در دستور کار دولت در این استان است.

کرمی یادآور شد: پرداخت تسهیلات لازم از منابع مختلف و بانک‌های عامل برای فراهم کردن زمینه تولید محصولات مکانیزه بخش کشاورزی باید د اولویت باشد.

مدرسه ۱۰ کلاسه روستای قره قشلاق به بهره‌برداری رسید

مدیر آموزش و پرورش مهاباد در این آیین افتتاح یک طرح آموزشی گفت: مدرسه ابتدایی ۱۰ کلاسه روستای قره قشلاق با همکاری و مشارکت خیران با ۱۰ میلیارد تومان هزینه ساخته و امروز افتتاح شد.

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ خدماتی در جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد

کریم سلیمانی اضافه کرد: زیربنای این پروژه یک هزار و ۱۲ مترمربع است که برای احداث آن هشت میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و ۲۰ میلیارد ریال هم با همت خیران تامین شده است.

وی اظهار کرد: این روستای دارای ۱۸۴ دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی است که با احداث این مدرسه از فضای آموزشی مناسب و استاندارد بهره مند شدند.

سلیمانی ادامه داد: هم اکنون ۵۱ پروژه آموزشی در سطح شهرستان در دست اقدام است که با هماهنگی اداره کل نوسازی و رفع نواقص به مجموعه فضای آموزشی اضافه خواهند شد.

طرح هادی سه روستای مهاباد با ۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید

رییس اداره بنیاد مسکن مهاباد در حاشیه افتتاح طرح‌های هادی روستایی گفت: طرح هادی سه روستای کهنه ده، قم قلعه و کوسه کهریز به صورت مشارکتی با دهیاری و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال اجرا ‌و افتتاح شد.

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ خدماتی در جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد

حنیف سلامت اضافه کرد: این طرح شامل ۱۶ هزار و ۴۰۷ مترمربع آسفالت و زیرسازی و جدول گذاری ایت که به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: همچنین همزمان با این طرح تعداد، ۴۵ واحد مسکونی در دو بخش خلیفان و مرکزی با اهدای تسهیلات یک میلیارد ریالی با سود مشارکت پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله به هر کدام ساخته و تحویل مالکان شد.

سلامت با بیان اینکه اهدای تسهیلات کم بهره مقاوم سازی منازل مسکونی تسریع یافته است، گفت: ۴۰۰ پرونده مقاوم سازی منازل مسکونی به بانک‌های عامل معرفی شده که به ترتیب پرداخت خواهد شد.

حدود سه کیلومتر از کریدور شمالغرب کشور در مهاباد افتتاح شد

امروز همچنین سه کیلومتر از مسیر بزرگراهی کریدور شمالغرب کشور در محدوده ارومیه - مهاباد تقاطع دریاس، قم قلعه به سمت ارومیه به بهره برداری رسید.

قطعات مسیر بزرگراه کریدور شمال‌غرب کشور به جنوب در محدوده شهرستان مهاباد سال آینده به اتمام خواهد رسید.

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ خدماتی در جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد

پروژه گازرسانی به ۲۲ روستای بخش خلیفان کلنگ زنی شد

پروژه گازرسانی به ۲۲ روستای بخش خلیفان با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان نیز عصر سه‌شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد و امام جمعه این شهرستان کلنگ زنی شد.

رییس اداره گاز مهاباد در حاشیه کلنگ زنی این طرح اظهار کرد: ۲۲ روستای منگور شرقی شامل ۱۳ روستای باگردان، پنج روستای بیطاس و چهار روستای بیطاس در قالب این طرح طی دو سال آینده از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ خدماتی در جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد

عبدالواحد مریمی تاکید کرد: برای اجرای این طرح ۶۱ کیلومتر لوله گذاری در نظر گرفته شده و ۳۴۷ خانوار در این ۲۲ روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: در مجموع گازرسانی به ۶۳ روستای بخش خلیفان هم اکنون در دست اقدام است که طی چند سال آینده با اتمام طرح‌های عمرانی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

بهره‌برداری از ۳۴ طرح هادی، بهسازی و مقام‌سازی مساکن روستایی در سردشت

همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه فجر و با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، معاون امور عمرانی فرماندار، جانشین فرمانده سپاه شهرستان، بخشدار وزینه و جمعی از روسای ادارات ۳۴ طرح هادی و بهسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت با اعتبار کلی ۱۱۲ میلیارد ریال اجرا شده بود، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طرح هادی روستاهای «گویزیله، بناویله بزرگ، جبرند و ولیو» در قالب اجرای سنگفرش، آب رو، دیوار سنگی بتن پلاک، جدول گذاری و زیرسازی و آسفالت ریزی با اعتباری بیش از ۴۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اجرا شده است.

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ خدماتی در جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد

همچنین بهسازی و مقاوم سازی ۳۰ واحد مسکونی در ۲۰ روستای شهرستان با اعتبار کلی ۶۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در قالب مسکن محرومین هم امروز افتتاح شد که برای هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

همچنین در ادامه ۳۰ جلد سند روستایی به ساکنان و مالکان املاک و واحدهای مسکونی روستایی نیز اعطا شد.

برنامه‌های افتتاحیه‌ به صورت نمادین و به نیابت از طرح‌های دیگر امروز در روستای «گویزیله» از توابع بخش وزینه انجام شد.

افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی شاهین دژ

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی فرماندار شهرستان شاهین دژ به همراه فرمانده سپاه، مسوول حراست فرمانداری و جمعی از مسوولین ادارات شهرستان در آیین افتتاح خانه خادم واقع در محل شهدای گمنام حضور یافت.

۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ خدماتی در جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد

کامران بابازاده در این آیین بر ضرورت گرامیداشت دهه فجر و فرصت تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و مخالفان نظام در صدد تخریب چهره جمهوری اسلامی در اذهان عمومی هستند و در این راه تمام توان خود را بکار گرفته‌اند.

برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی نیز آغاز شده است.

نظر شما