شناسهٔ خبر: 58645303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی لرستان:

دهه فجر امسال سرمنشا اقتدار سال‌های آینده است

خرم آباد_ ایرنا_ فرمانده انتظامی لرستان گفت: دهه فجر امسال در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم و سرمنشاء اقتدار در سال‌های آینده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار یحیی الهی روز سه شنبه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم یادواره شهدای انتظامی شهرستان الیگودرز با بیان اینکه ذوق و اشتیاق به شهادت رمز ماندگاری و جاودانی شهید است اظهار داشت: دهه فجر امسال در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم و سرمنشاء اقتدار در سال‌های آینده است.

وی افزود: از همه اقشار مختلف مردم دعوت می شود که امسال با حضور پرشور خود به عنوان میراث دار خون شهدا در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت کنند تا مشت محکمی بر دهان دشمنان این نظام و انقلاب و مردم زده شود.

سردارالهی با بیان اینکه همه ما شاهد یاوه‌گویی دشمنان داخلی و خارجی دین مبین اسلام و نظام مقدس اسلامی در این روزها و در ماه‌های گذشته بودیم، بیان کرد: دشمن هیچگاه دست از ستیز با ملت ایران بر نداشته و نخواهد داشت، اما با یاری خداوند متعال همیشه خوار و ذلیل خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان لرستان با قدردانی از دست‌اندکاران برنامه‌ای که به نام شهدا و به یاد شهدا در تجلیل از مقام شامخ شهید و خانواده شهدا برگزار می‌شود، عنوان کرد: کسانی که در این راه قدم بر می‌دارند و در این برنامه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، از مومنین هستند، زیرا که به فرموده مولا و مقتدایمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) که به زیبایی فرمودند "فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست".

سردارالهی تصریح کرد: این گونه اقدامات یک سرمایه‌گذاری و یک ادای دینی در برقراری ارتباط بین نسل جدید و نسل شهدا است.

وی افزود: نسل جوان باید بداند مملکت در ۴۵ یا ۴۶ سال پیش کجا بود و به کجا رسید و این دستاوردی که الان ما داریم حاصل خون چه عزیزانی است.

فرمانده انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: یکی از محافلی که می‌تواند این ارتباط را برای نسل جدید و نسل شهدا و رزمندگان و پیشکسوتا ن و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بر قرار کند همین محافل است و خوش به حال آنان که در این مسیر قدم بر می‌دارند و زحمت می‌کشند و این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این حضورها همیشه باید باشد و هرزمان یاد شهید و نام شهید در جایی برده شد و مسئولی به گوشش رسید باید تکلیفش را ادا کند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در آیات و روایات و احادیث در باب مقام شهید مطالب زیادی وجود دارد و در قرآن کریم بیش از ۱۰ آیه در وصف و مقام این عزیزان آمده است، تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و همرزمان آنان و کسانی که با شهدا بودند بیشتر این آیات را درک کرده‌اند، چرا که شهدا متمایز و با ما متفاوتند و یقین بدانید کسی که در راه خدا شهید می‌شود، انتخاب شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به سخنان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که "اول باید شهید بشوی تا به شهادت برسی"، افزود: از جمله خصوصیات شهدا که بارها در قرآن آمده زنده بودن شهید است "مپندارید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مردگانند بلکه اینان زنده اند و در پیش خدا رزق و روزی می‌گیرند" و این وعده خداوند است و این همرزمان و خانواده‌های شهدا این را عینا درک کرده‌اند.

سردارالهی با بیان اینکه رزق شهادت را خداوند به هر کسی نمی‌دهد افزود: بالاترین رزق شهادت در راه خدا و بالاترین رزق همین شهادتی است که خداوند نصیب شهدا کرده است.

وی بیان کرد: تفاوت بین شهادت و مرگ در این است که همه ما مرگ به سراغ‌مان می‌آید، ولی شهید با باور و ایمان درونی‌اش وارد جنگ می‌شود و می‌داند پایان کارش شهادت است و با ذوق و اشتیاق به سمت شهادت می‌رود و همین امر رمز ماندگاری و جاودانی شهید است.

فرمانده انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: همه ما می‌بینیم و می‌شنویم روزانه تعدادی از فرزندان ما در راه این مکتب و برقراری نظم و امنیت جام شهادت را می‌نوشند و ما در قبال آنان مسئولیم، چراکه جنگیدن اکنون سخت‌تر از گذشته است و دشمن با تمام امکانات و یک جنگ ترکیبی به میدان آمده تا فرهنگ اسلامی ما را خدشه دار کند که این موضوع هوشیاری مردم و مسئولان را می‌طلبد.

سردارالهی گفت: امروز ما جمع شدیم تا از روح بلند شهدا و نفس گرم خانواده‌های معظم شهدا مدد بگیریم و شهدا را واسطه قرار بدهیم که خدای متعال ما را در مسیری قرار دهد که بتوانیم دینمان را به شهدا ادا کنیم.

نظر شما