شناسهٔ خبر: 58645299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کردستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد به همت ستاد مردمی دیه دادگستری استان کردستان خبر داد و گفت: بدهی این افراد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

محمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، درباره دستور و عفو گسترده محکومان و دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: از همان لحظه صدور فرمان و ابلاغ کشوری، بلافاصله با دستور رئیس‌کل دادگستری کردستان، کمیته‌های تخصصی مربوطه در تمام شهرستان‌ها تشکیل و رسیدگی به پرونده حول محور عفو رهبری آغاز و در حال انجام است.

وی افزود: پرونده‌های این افراد به دقت در حال بررسی بوده و افرادی که نیز پرونده قضایی برای آنان تشکیل شده، اما هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته، شامل این عفو خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری از اولویت‌های دستگاه‌ قضایی در کردستان است، تصریح کرد: با کاهش جمعیت کیفری در واقع خانواده‌های زندانی کمتری درگیر زندان شده و آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.

وی از آزادی 15 زندانی جرایم غیرعمد به همت ستاد مردمی دیه دادگستری استان کردستان خبر داد و گفت: بدهی این افراد 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که از این میزان یک میلیارد آن را ستاد دیه تقبل کرده و مابقی آن نیز توسط شکات خصوصی و مردم شریف کردستان که صلح و سازش در فرهنگ و خون آنان عجین شده است، پرداخت شد.

جباری بیان کرد: علاوه بر این 15 نفر، 35 نفر نیز از تأسیسات ارفاقی نظیر مرخصی پایان حبس منتهی به آزادی، عفوهای موردی و ارفاقی استفاده کرده و در این ایام منجر به آزادی 50نفر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ابراز داشت: خوشبختانه در این ایام همزمان با جشن انقلاب، دل خانواده‌های زندانیان نیز شاد شد که این اقدامی بسیار ارزشمند بود.

انتهای پیام/481/

نظر شما