شناسهٔ خبر: 58645260 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

حمزه‌ای: برای پیدا کردن بازیگرهای کودک، از کوچه و خیابان‌ها شروع کردیم

کارگردان فیلم «کاپیتان» گفت: برای پیدا کردن بازیگرهای کودک، از کوچه و خیابان‌ها شروع کردیم و حتی زمین‌های فوتبال را گشتیم. تا اینکه به ذهنم رسید تا کودکی که در فیلم «ملاقات خصوصی» بازی کرده را پیدا کنیم. در نهایت برای نقش اصلی امیرحسین بیات را پیدا کردیم و تولید را شروع کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نشست خبری فیلم سینمایی «کاپیتان» امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن با حضور اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد. در این نشست محمد حمزه‌ای (کارگردان)، سیدصابر امامی (تهیه‌کننده)، امیرمحمد عبدی (نویسنده)، حبیب خزاعی‌فر (آهنگساز)، امیرحسین بیات، شایان دارمی‌پور، ارغوان شعبانی و پرهام غلام‌لو از جمله بازیگران فیلم حضور داشتند.

در این نشست محمد حمزه‌ای کارگردان فیلم «کاپیتان» گفت: بسیار خوشحالم که بعد از ۵ سال مجددا در جشنواره فیلم فجر هستم. متاسفانه ما زمان بسیار کمی داشتیم و نسخه‌ای که نمایش داده شد ۵ ایراد فاحش داشت که در نسخه بعدی درست خواهد شد. من دوست دارم در حوزه‌های متفاوت و ژانرهای متنوع را تجربه کنم. در این چند ماه، سعی کردم به قصه‌هایی فکر کنم که مربوط به آدم‌هاست و شرایط اجتماعی را به تصویر می‌کشد‌. تا اینکه با بنیاد سینمایی فارابی همکاری را آغاز کردیم و تصمیم گرفتیم که این موضوع را کار کنیم.

کارگردان فیلم درباره چالش کار با بچه ها در سینما گفت: این بچه‌ها  عالی بودند. امیرحسین ( بازیگر نقش عیسی در فیلم کاپیتان) دو ماه تمام هر روز دو و نیم سه صبح از مهرشهر کرج می آمد و نیمه شب به خانه برمی گشت و حتی کلی وزن کم کرد و تلاشش عالی بود. همیشه معتقدم که فیلمنامه اساس فیلم است و متن می‌تواند لوکیشن و جزئیات را تعیین کند. برای پیدا کردن بازیگرهای کودک، از کوچه و خیابان‌ها شروع کردیم و حتی زمین‌های فوتبال را گشتیم. تااینکه به ذهنم رسید تا کودکی که در فیلم «ملاقات خصوصی» بازی کرده را پیدا کنیم. در نهایت برای نقش اصلی امیرحسین بیات را پیدا کردیم و تولید را شروع کردیم.

امیرمحمد عبدی نویسنده فیلم ادامه داد: موقع نگارش فیلمنامه «کاپیتان» صرفا به باورپذیری آن فکر نمی‌کردم. من در زندگی‌ام فرصت تحصیلات نداشتم و هر آن چیزی که روی کاغذ میاورم از تجربه زیسته و بانک عاطفی است.

سیدصابر امامی تهیه‌کننده «کاپیتان» بیان کرد: این نکته را بگویم که سرمایه‌گذار این اثر بنیاد سینمایی فارابی است. ما فیلمی درباره بیماری سرطان ساخته‌ایم و پیشنهادم این است که صرفا به موضوع فیلم در این نشست بپردازیم.

امیرحسین ییات بازیگر کودک، درباره اینکه چطور با بچه‌های بازیگر دیگر فیلم آشنا شده، گفت: من در تست گریم کم کم با همه بچه‌ها آشنا شدم. بابام می‌پرسید که می خواهی چه کار کنیم. من فکر نمی کردیم اینقدر زیاد می‌شویم بعد دیدیم زیاد و زیادتر شدیم. رفته رفته با هم رفیق شدیم مثل پروانه شایان و ... سر تمرین می‌رفتیم، شوخی ها به جا بود و من فراموش نمی کنم که به من گفتند اگر می‌خواهی پیشرفت کنی باید قبل از پلان تمرکز کنی. من هم دیکر قبل از پلان ها با کسی حرف نمی زدم و همه چیز درست شد.

کارگردان ادامه داد: من نگاه رئالیستی به این موضوع و فیلم نداشتم اگر نگاه صرفا واقعی داشتیم محال بود بچه‌ها بتوانند با بیماری سرطان اینچنین جست و خیز کنند.

محمد حمزه‌ای افزود: ما با نویسنده در مرحله پیش‌تولید مدام با هم گپ می‌زدیم و برای هر نقش بسیار تامل می‌کردیم. سختی کار برای ما این بود که این کودکان بازیگر را بتوانیم جلوی دوربین ببریم.

حمزه‌ای درباره لحن کوچه و بازاری نقش عیسی بیان داشت: عیسی کاراکتر و موقعیت اجتماعی دارد که مادر بالای سرش نبوده و پدرش مدام سرکار است و او کمی خودساخته است و این خودساختی در لحن و شخصیت فیلمش دیده می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما