شناسهٔ خبر: 58645252 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزرای فرهنگ و نفت به تماشای «گُل‌های باوارده» نشستند

وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و نفت شامگاه سه‌شنبه در هفتمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به تماشای فیلم سینمایی « گُل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، گرچه نسخه نهایی این فیلم برای اکران در سینمای رسانه آماده نشد اما محمدمهدی اسماعیلی و جواد اوجی که شامگاه سه‌شنبه به پردیس سینمایی ملت آمدند نسخه اصلاح نشده را تماشا کردند.

در این فیلم سینمایی که پیش از این با نام پالایشگاه شناخته شده بود، بازیگرانی چون بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی و یاسین مسعودی حضور دارند.

جواد اوجی وزیر نفت پیش از تماشای فیلم به ایرنا گفت:‌ مردم باید ببینند که ما با شرکت‌های بزرگ نفتی جهان رو به رو هستیم و چه دستاوردهای بزرگی در این ۴۴ سال به دست آورده‌ایم؛ منتهی خیلی‌ها خبر ندارند، که البته با استفاده از سینما می‌توان این دستاوردها را اطلاع‌رسانی کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی هم در پاسخ به ایرنا بیان کرد: جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد را خانه همه هنرمندان می دانیم. همه با هر سلیقه ای جزو خانواده فرهنگ و هنر و سینما هستند. از همه آنها می‌خواهیم این کار را که هویت و عشق و علاقه آنها است، با همین حمیت ادامه دهند. خانواده سینما دو قطبی شدنی نیست.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

نظر شما