شناسهٔ خبر: 58645004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایسنا گزاری می‌دهد

مس؛ سرچشمه توانمندی‌ها، فرصتِ نیازمندی‌ها

حسین میرزا اسدی

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سالن شهدای گمنام دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که عصر ۱۸ بهمن‌ماه برگزار شد، معاون اقتصادی استاندار کرمان، فرماندار شهرستان رفسنجان و معاونین فرمانداری، بخشدار مرکزی رفسنجان، جمعی از معاونین و مدیران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان حضور داشتند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: ظرفیت‌هایی مانند توانمندی جوانان استان، وجود دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز شرکت‌ها و ظرفیت‌های معدنی در استان می‌توانند به رفع نیازهای شرکت مس و شرکت‌های دیگر کمک کنند.

امیر حسن‌زاده بیان کرد: باید برای رفع این نیازها نمایشگاه‌های گسترده‌ای در سراسر استان برپا شود که هم توانایی جوانان و هم نیازهای شرکت‌ها معرفی شود و هم شرکت‌هایی که می توانند قطعات موردنیاز را تولید و بومی‌سازی کنند، در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال بر پایه تولید دانش‌بنیان است، بهتر است شرکت‌ها به سمت دانش بنیان بروند و به دانش‌بنیان‌ها اعتماد کنند و از طرفی بازدید توسط دانشجویان از ظرفیت‌های صنعتی می‌تواند به رفع نیازهای صنایع کمک کند.

حسن‌زاده عنوان کرد: از مجتمع مس سرچشمه باید تشکر کرد که به شرکت‌های داخلی رفسنجان اعتماد کرده و باید حمایت بیشتر باشد هم در معرفی نیازمندی‌ها هم اعتماد کردن به این شرکت‌ها که بتوانند قطعات بیشتری بومی‌سازی کنند و با توجه به شعار سال، در برنامه‌های اقتصادی استان پیگیری می‌کنیم و از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کنیم که توانمندی‌های خود را عرضه کنند که به کمک صنایع بیایند و ما نیز از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.

وی رشد تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را خوب ارزیابی کرد و گفت: توانایی این مجتمع در تولید ۱۵۰ هزار تن کاتد در سال که چهار درصد نسبت به تولید سال قبل افزایش یافته نشان می‌دهد توانایی مس خوب و مطلوب است اما با این وجود باید این مجموعه معدنی برای توسعه صنایع پایین‌دستی مس و قطعه‌سازی‌ها بیشتر تلاش کند.

۲۲۵ تولیدکننده بومی فعال در تأمین قطعات مجتمع مس سرچشمه

مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: در سومین نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازمندی‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان صدها قلم کالاهای موردنیاز و مصرفی که از آن‌ها می‌توان به‌عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستاوردهای صنعت مس در حوزه بومی‌سازی- چه ملی و چه منطقه‌ای- یاد کرد، عرضه شده است.

عباس زارع بنی‌اسدی با بیان این‌که این رویداد مهم با مشارکت و دعوت از تأمین‌کنندگان بومی شهرستان رفسنجان برگزار شده است، بیان کرد: ۲۰ غرفه از ۳۲ غرفه این نمایشگاه به تولیدکنندگان شهرستان رفسنجان اختصاص یافته و مابقی غرفه‌ها با حضور تولیدکنندگان و فعالان از سایر نقاط استان کرمان و استان‌های تهران، اصفهان، یزد، مرکزی و ... برپا شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد تأمین‌کنندگان بومی فعال حاضر در شهرستان رفسنجان ۲۲۵ منبع است که نتیجه این مشارکت و همکاری، منجر به خریداری ۱۷۳۱ آیتم از طریق بازرگانی مجتمع و همچنین تأمین و ساخت ۳۵۴ آیتم از طریق حوزه فنی و ساخت بومی‌سازی در سال جاری شده است.

مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، حوزه‌های ساخت را شامل تراشکاری، ریخته‌گری، تعمیرات، لاستیک، پلیمر، شیمیایی، ابزار دقیق و اسکلت فلزی برشمرد.

زارع بنی‌اسدی با اشاره به حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه، تصریح کرد: با همکاری این شرکت‌ها، علاوه بر اشتغال‌آفرینی و تداوم تولید صنعت مس، از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در پایان تأکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند فرصت بسیار خوبی جهت شناسایی نیازهای صنعت مس به‌منظور سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی در سطح بومی منطقه بویژه شهرستان رفسنجان باشد.

مس؛ سرچشمه توانمندی‌ها، فرصتِ نیازمندی‌ها

به‌گزارش ایسنا، این نمایشگاه به‌مدت چهار روز تا ۲۱ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای عموم است.

انتهای پیام

نظر شما