شناسهٔ خبر: 58644699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار گناوه:

مشاغل خانگی بانوان در شهرستان گناوه حمایت می‌شود

گناوه- فرماندار گناوه با اشاره به توسعه مشاغل خانگی بامهارت آموزی بانوان گفت: توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق تولید و توسعه مشاغل خرد و کلان در شهرستان گناوه ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری عصر سه شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بانوان دانش آموخته مراکز فنی حرفه‌ای شهرستان گناوه اظهار داشت: توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رونق تولید و توسعه مشاغل خرد و کلان در شهرستان گناوه ضروری است.

محمد تقی صفری با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار با ترویج آموزش‌های مهارتی از مهم‌ترین برنامه‌های فرمانداری شهرستان گناوه در سال جاری بوده است، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید سرلوحه همه آموزش‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای پایان دادن به چالش بیکاری در جامعه نهادینه کردن نهضت مهارت آموزی الزامی است، اضافه کرد: مهارت‌آموزی به عنوان راهگشای اشتغال نقشی مهم در حل مشکلات جوانان و توسعه استان بوشهر دارد و در این راستا فرمانداری گناوه نگاه ویژه‌ای به مقوله مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دارد.

فرماندار گناوه خواستار برگزاری بیشتر نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان کارآفرین در راستای آشنایی جوانان با آموزش‌های مهارتی و بازار کار شد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری شهرستان گناوه، باید منابع انسانی و جوانان جویای کار را در حوزه گردشگری دریایی، صنایع دستی و صنعتی توانمند کرد تا بتوان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال استفاده مطلوب کرد.

مشاغل خانگی بانوان در شهرستان گناوه حمایت می‌شود

صفری با تاکید بر خرد جمعی برای حل مشکل اشتغال در شهرستان گناوه، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بستر مناسبی در جهت توانمند سازی افراد جویای کار فراهم کرده و با ارائه آموزش‌های علمی و عملی لازم نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد که در این راستا باید حمایت‌های ویژه ای از این مجموعه شود.

فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه فرمانداری از هیچ کوششی در جهت توسعه مهارت آموزی فروگذار نخواهد بود، اضافه کرد: مهارت آموخته‌ها به راحتی صاحب شغل می‌شوند و برای ورد به بازار کار و اشتغال باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در سطح شهرستان گناوه و استان بوشهر توسعه دهیم.

نظر شما