شناسهٔ خبر: 58644550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرنگاران ایرنا هرمزگان با هفت اثر برگزیده در جشنواره ابوذر خوش درخشیدند

بندرعباس- ایرنا- پنج نفر از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بندرعباس هفت رتبه برتر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان را به خود اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین پایانی پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان که سه‌شنبه‌ شب به میزبانی بسیج رسانه هرمزگان برگزار شد، «کمیل بهشتیان» رییس خبرگزاری ایرنا دفتر بندرعباس رتبه دوم در بخش کلیپ و گزارش ویدیوئی اثر «مردم جاسک چه خواسته‌هایی از دولت مردمی داشتند؟» با محوریت جهاد تبیین و رتبه سوم بخش یادداشت و مقاله اثر «ریحانه، رمز مشایعت پنج سلحشور بی نام» با محوریت مکتب شهید سلیمانی و این جشنواره را از آن خود کرد.

«فرنگیس حمزه‌یی» دو اثر این جشنواره با محوریت مکتب شهید سلیمانی شامل رتبه دوم بخش تیتر با عنوان «بندرعباس تا ام الرصاص؛ عبور حسن از اروند» و رتبه اول بخش مصاحبه با عنوان «گردان ۴۲۲؛ ناگفته‌های یک غواص» در بخش مصاحبه را به دست آورد.

"رقیه غلامی زاده" نیز با اثر «شهد شیرین یک روزی با برکت» با عنوان شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی رتبه نخست بخش تیتر را از آن خود کرد.

همچنین در بخش گزارش تحقیقی تحلیلی نیز «عزت الله معمارباشی» دیگر خبرنگار ایرنا با اثر «زلزله سایه خوش بندرلنگه/امید مردم برای روزهای بهتر» رتبه سوم با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را کسب کرد و نادر ناصری در بخش عکس با عنوان مسابقه شترسواری با اثر «برگزاری مسابقه بزرگ شترسواری جنوب کشور در سیریک هرمزگان» با موضوع امید و نشاط آفرینی رتبه دوم را به دست آورده است.

اسماعیل خاشعی از روزنامه ایران با اثر «مدیریت بحران از فین تا مهران» در این دوره از جشنواره ابوذر استان هرمزگان، خوش درخشید.

افزون بر ۲۸۰ اثر از خبرنگاران و فعالان رسانه به دبیرخانه جشنواره ابوذر هرمزگان در بخش‌های تیتر، گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، پادکست، مستند، کلیپ و گزارش ویدیویی، اینفوگرافی و عکس کننده به دبیرخانه ارسال که پس از داوری ۳۴ اثر برتر شناخته شدند.

این جشنواره با محوریت شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی»، «جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت»، «مقابله با آسیب‌های اجتماعی»، «دستاوردهای انقلاب اسلامی»، «بسیج و حوزه های اقدام»، «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، «مکتب شهید سلیمانی»، «امید و نشاط آفرینی»، «خانواده، جامعه، فرزند آوری» و «سبک زندگی ایرانی –اسلامی» برگزارشد.

برگزیدگان بخش تیتر پنجمین جشنواره ابوذر هرمزگان به ترتیب به رقیه غلامی زاده از خبرگزاری ایرنا با اثر «شهید شیرین یک روزی با برکت»، فرنگیس حمزه‌یی اثر «بندرعباس تا ام الرصاص؛ عبور از حسن از اروند» و زهرا شاکرمی نژاد با اثر «شق الشورا» رسید.

در بخش گزارش خبری نیز علی ستاری از روزنامه دریای اندیشه با عنوان «روایت خلیل» رتبه اول، زینب شکوه از دانا با اثر» و گره میزنم تا گرهی باز کنم» رتبه دوم و کامبیز حسین‌پور از پایگاه خبری چلچله با اثر «اجلاسیه بسیج» و مریم پاسلار از تابناک «با اثر خلیج فارس» مشترک سوم شدند.

اثر «دومین شهرک متحرک سپاه» از مهدی خسروی خبرگزاری فارس، «زلزله سایه خوش بندرلنگه/امید مردم برای روزهای بهتر» از عزت الله معمار باشی خبرگزاری ایرنا در بخش گزارش تحقیقی تحلیلی رتبه های اول تا سوم جشنواره ابوذر را بدست آورد.

برگزیدگان بخش مصاحبه نیز «فرنگیس حمزه‌یی» با اثر «گردان ۴۲۲؛ ناگفته‌های یک غواص» از خبرگزاری ایرنا اول، علی زارعی چاه خرگی با اثر «حل آسیب‌های اجتماعی در گرو مشارکت‌های اجتماعی» از روزنامه دریا دوم، مرضیه دشتی با اثر «اسطوره‌های ماندگار» از روزنامه ندای هرمزگان، حامد علی‌نژاد با اثر «بسیج» از خبرگزاری بسیج و فاطمه درویش پور با اثر «زنان هرمزگانی رتبه سوم قلیان کش‌های کشور» از نشریه دلفین هر سه نفر به طور مشترک رتبه‌های سوم را بدست آوردند.

در بخش یاداشت و سرمقاله نیز حسین روحی از ماهنامه تجارت جنوب با یادداشت «مشوق های فرزندآوری» و رضا زرگر از خبرگزاری مهر با یادداشت «روز ملی خلیج فارس» هر دو نفر اول شدند و فروغ مسلم زاده از آفتاب جنوب با یادداشت «ترویج فرهنگ دفاع مقدس» دوم و کمیل بهشتیان از خبرگزاری ایرنا با یادداشت «ریحانه، رمز مشایعت پنج سلحشور بی‌نام» سوم شدند.

امین حسنی، حنانه بنجوری و کوثر سیابی هر سه از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در بخش گزارش خبری به ترتیب با عنوان‌های «گزارش سوند بافی»، «کشتی‌سازی» و «نان سنتی» رتبه‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

داوران همچنین این جشنواره در بخش پادکست نیز علیرضا حاجی ملامهدی از رادیو خلیج فارس با اثر «مش یدالله و نهضت سوادآموزی»، عاطفه مسجدی از رادیو گمبرون با اثر «شب یلدا» و فاطیما فرنام از رادیو خلیج فارس را حائز رتبه‌های اول تا سوم دانست.

بابک پارسا از صدای گامبرون با عنوان «مانگرو»، کمیل بهشتیان از خبرگزاری ایرنا با عنوان «مردم جاسک چه خواسته‌هایی از دولت مردمی داشتند؟» و زینب نورالدینی از تابناک با عنوان «تعطیلی ناخواسته آموزشگاه» در بخش کلیپ ویدیویی رتبه اول تا سوم را بدست آوردند.

در بخش مستند تنها یزدان قاسمی از صدا و سیمای مرکز کیش- مالک اثر صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با اثر «نبرد المیادین» با محوریت مکتب شهید سیمانی، در بخش اینفوگرافی مریم منصف از جنوب ایران با اثری در حوزه «مکتب شهید سلیمانی» و در بخش موشن گرافی نیز صادق عسکری از فضای مجازی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با اثری در زمینه «دستاوردهای انقلاب اسلامی» هر سه نفر در بخش‌های خود حائز رتبه اول شدند.

در بخش عکس نیز عماد یگانه دوست از خبرگزاری فارس با اثر «بندرکنگ»، نادر ناصری از خبرگزاری ایرنا با اثر «مسابقه شتر سواری» و رهبر امدادی از تجارت جنوب با اثر «بسیج و حوزه های اقدام» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در این جشنواره که با حضور سردار اباذر سالاری‌ فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، محمد رسول جلالی مسوول بسیج رسانه هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان و خبرنگاران اصحاب رسانه در سالن کانون پرورش فکری برگزار شد، آثار برتر رسانه‌های استان در بخش‌های مختلف مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این آیین از خانواده شهید یوسف دقت شهید رسانه هرمزگان و از داوران این جشنواره خلیل تنیده ، غلامعباس شمس الدینی. یعقوب دبیری نژاد، محسن رییسی، محمود شهبازی، محمود شاکری، تجلیل شد.

نظر شما