شناسهٔ خبر: 58644479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور ۱۵۰ دانش‌آموز دختر نخبه از ۱۳ استان؛

مسابقات کشوری همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی دختران در دزفول آغاز شد

دزفول- ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی قرآن آموزان مراکز دارالقرآن ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور در بخش دختران به میزبانی دزفول آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر ظاهرطحان عصر امروز سه‌شنبه در حاشیه آغاز این رقابت‌های قرآنی که در حسینیه ثارالله برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵۰ دانش‌آموز دختر نخبه قرآنی در قالب ۱۳ گروه از استان‌های اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، سمنان، فارس، قم، گلستان، یزد، خوزستان (شهر آبادان)، مازندران، خراسان، قزوین و کهگیلویه و بویر احمد در این مسابقات که در اردوگاه شهید رجایی برگزار می‌شود به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه پنجشنبه اختتامیه این مسابقات دختران برگزار می‌شود، افزود: مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی دانش آموزان پسر مراکز دارالقرآن ادارات آموزش و پرورش کشور نیز عصر روز جمعه ۱۴ بهمن با حضور ۱۵ گروه در بخش پسران از ۱۵ استان کشور در اردوگاه شهید رجایی دزفول آغاز شد که در پایان گروه نجم دارالثقلین امام خمینی (ره) فسا استان فارس رتبه اول در بخش پسران را به دست آورد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول تصریح کرد: گروه انصارالمهدی ناحیه یک استان قم رتبه دوم و گروه‌های اداره آموزش و پرورش بابلسر استان مازندران و آموزش و پرورش شادگان خوزستان به‌طور مشترک رتبه سوم را به دست آوردند.

ظاهرطحان عنوان کرد: در مجموع ۱۰ داور ملی و بین‌المللی داوری این مسابقات را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه برترین‌های مسابقات قرآنی استان‌ها در این مسابقات شرکت کرده‌اند، افزود: این مسابقات با عنوان «شهدای منا» مزین شده است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول از عوامل آموزش و پرورش دزفول، فرماندار، امام جمعه و مدیران شهرستان دزفول، اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و وزارت آموزش و پرورش در راستای برگزاری با کیفیت این مسابقات در دزفول قدردانی کرد.

نور قرآنی انقلاب خاموش شدنی نیست

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این آئین اظهار کرد: امسال استان خوزستان برای نخستین بار میزبان این مسابقات ارزشمند است که این افتخار مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره آموزش و پرورش دزفول و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل از طریق وزارت آموزش و پرورش است.

مسعود حمیدی نژاد با گرامیداشت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: دشمنان از روزهای نخست به دنبال براندازی انقلاب بودند اما نور قرآنی انقلاب خاموش شدنی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ده‌ها نفر از آنهایی که آرزوی نابودی انقلاب اسلامی ایران را داشتند، امروز در گورهای خود خوابیده‌اند اما این انقلاب نه تنها به پایان نرسید بلکه همچنان نورافشانی می‌کند و کل جهان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

حمیدی نژاد، حلقه گم شده تمام دنیا را قرآن و اهل‌بیت برشمرد و گفت: این امر مهم از برکت جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا به‌صورت محسوس مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: از برکت وجود مقام عظمای ولایت امروزه نور این انقلاب در تمام دنیا می‌تابد و مصداق این گفته، نامه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و بازخورد و تکثیر میلیونی این نامه‌ها در اروپا است که نشان داده دنیا آماده پذیرش است، همچنین مصداق دیگر این ادعا وجود شهدای مقاومت از نقاط مختلف دنیا است.

حمیدی نژاد گفت: امروزه توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی در تمام دنیا خودنمایی می‌کند که این امر مرهون خون شهدا است.

وی، دزفول را یک شهر قرآنی برشمرد و از مسئولان دزفول در راستای برگزاری با نظم و دقیق این مسابقات قدردانی کرد.

به گزارش مهر، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش و معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، جمعی از مسئولان دزفول و… در آئین افتتاح این مسابقات در بخش دختران حضور داشتند.

اجرای سرود زنده توسط گروه ثبتین، پخش کلیپ از نحوه آماده‌سازی مکان مسابقات و معرفی دزفول، مدیحه‌سرایی و اجرای زنده نقاشی توسط یک هنرمند کشوری از دیگر بخش‌های آئین آغاز این مسابقات قرآنی در بخش دختران در دزفول بود.

نظر شما