شناسهٔ خبر: 58644371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اشپیگل: آلمان 178 تانک لئوپارد 1 به اوکراین می‌فرستد

یک نشریه آلمانی خبر داد این کشور 178 تانک لئوپارد 1 به اوکراین ارسال خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه اشپیگل روز سه‌شنبه در گزارشی به نقل از منابع خود اعلام کرد که دولت آلمان با ارسال 178 تانک لئوپارد 1به اوکراین موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت فدرال آلمان و وزیران خارجه، کشور، دفاع، اقتصادی، همکاری اقتصادی و دادگستری آلمان با تامین 178 تانک لئوپارد 1 از مرکز ذخایر صنعتی به اوکراین موافقت کرده‌اند.

انتظار می‌رود که نخستین محموله تانک‌ها تابستان آینده به اوکراین برسد و بقیه تانک‌ها نیز تا سال 2024 به اوکراین خواهند رسید.

اشپیگل خبر داد که این تصمیم به طور رسمی، روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

متحدان غربی اوکراین  از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند. آنها در هفته‌های اخیر با مانور روی اینکه روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند.

پیش از این، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با اشاره به افزایش سهم ناتو در جنگ اوکراین، هشدار داده بود غرب سلاح‌های تهاجمی بیشتری به کی‌یف داده و به رؤیاپردازی درباره شکست مسکو ادامه می‌دهد. 

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه شامگاه شنبه بار دیگر درباره هرگونه اقدام اوکراین برای حمله به شبه‌جزیره کریمه هشدار داد. مدودف در صفحه توئیتر خود نوشت: «قوانین بین‌المللی به اراده مردم احترام می‌گذارد. کریمه، روسیه است. حمله به کریمه یعنی حمله به روسیه و تشدید درگیری‌ها.»

پایان پیام/./ ت 837

نظر شما