شناسهٔ خبر: 58644288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل خبر داد؛

اعزام ۸ گروه امدادی به ترکیه

اردبیل- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اعزام هشت اکیپ هلال احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان کشور ترکیه و سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمید قویدل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال زلزله مهیبی که در ترکیه و سوریه رخ داد، هشت اکیپ و گروه هلال احمر که عمدتاً نیروهای عملیاتی و امداد و نجات هستند، با پنج دستگاه خودرو راهی مناطق زلزله‌زده ترکیه شدند تا به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کنند.

وی تصریح کرد: در این اکیپ ۱۲ نفر نیروی زبده هلال احمر در مناطق زلزله‌زده کشور ترکیه به ویژه شهرها و روستاهای آسیب‌دیده حاضر می‌شوند تا کار امدادرسانی را با سرعت و تخصص لازم انجام دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: گروه بهداشت و درمان و همچنین اکیپ‌های امداد روحی، روانی هلال احمر نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت نیاز به اعزام به کشور سوریه عزیمت کرده و برای حادثه‌دیدگان خدمات بهداشتی، درمانی به شکل جسمی و روحی را انجام دهند.

قویدل افزود: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند تا بدون قید و بندهای اداری به حادثه‌دیدگان در مناطق مختلف امدادرسانی کند که در کشور ترکیه و سوریه نیز که از همسایگان ایران به حساب می‌آیند، کار امدادرسانی با کیفیت و سرعت مناسب انجام خواهد شد که ما نیز به عنوان استان همجوار اکیپ‌های هلال احمر را اعزام کردیم.

وی به اتمام عملیات امدادرسانی اولیه در منطقه زلزله‌زده خوی نیز اشاره کرد و ادامه داد: کمک‌های مردمی نیز برای زلزله خوی، ترکیه و سوریه در پایگاه‌های مختلف جمع‌آوری شده و بر اساس نیازی که اعلام می‌شود، ارسال محموله‌ها را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اما امروز با هماهنگی فدراسیون اتومبیلرانی ۱۵ دستگاه خودروی آفرود به مناطق زلزله‌زده ترکیه اعزام شدند تا با حضور در این مناطق و نقاط صعب‌العبور ترکیه کمک‌های مردم استان اردبیل را که عمدتاً اقلام مصرفی هستند به دست مردم آسیب‌دیده ترکیه برسانند.

نظر شما